سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فروش سه برابری Rise of the Tomb Raider روی پی سی نسبت به اکس باکس وان


فروش سه برابری Rise of the Tomb Raider روی پی سی نسبت به اکس باکس وان  دیجیاتو/ علاقه فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس، به سری آنچارتد بالاخره سال 2014 کار خودش را کرد؛ لحظه ای که در جریان کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت قسمت جدید توم ریدر تحت عنوان Rise of the Tomb Raider معرفی شد.

نکته عجیب تریلر رونمایی بازی، جمله «انحصاری کنسول های مایکروسافت» بود که با واکنش های منفی رو به رو گشت. ماه ها پس از شایعات و بحث های گوناگون پیرامون این موضوع، سرانجام اسکوئر انیکس با تایید انتشار بازی برای پی سی و پلی استیشن 4، البته با تاخیری چند ماهه نسبت به پلتفرم های مایکروسافت، به تمامی حواشی خاتمه داد.

اکنون گزارشاتی از سوی Superdata مبنی بر فروش دیجیتالی محصولات به دست رسیده که نشان می دهد بازی روی رایانه های شخصی بسیار بهتر از کنسول نسل هشتم مایکروسافت عمل کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این گروه تحقیقاتی، فروش دیجیتالی نسخه پی سی رایز آف توم ریدر حدود سه برابر نسخه اکس باکس وان در مدت زمان مشابه یک ماه بود. البته یکی از اصلی ترین دلایل فروش پایین بازی در پلتفرم های مایکروسافت، به انتشار همزمان آن با عنوان محبوب فال اوت 4 بر می گشت.

نکته جالب اینجاست مایکروسافت قبل از عرضه رایز آف توم ریدر گفت که منتشر شدن دو بازی مورد بحث در یک روز، تاثیر چندانی در فروش جدیدترین ماجراجویی لارا کرافت نخواهد داشت. در صورتی که زمان خلاف این ادعا را ثابت نمود.

البته رایز آف توم ریدر در ماه های آینده توانست فروش خود را افزایش داده و حتی لقب پرفروش ترین بازی دیجیتالی اکس باکس وان در کریسمس را دریافت نماید. اسکوئر انیکس هنوز آمار دقیقی از تعداد نسخه های فروخته شده بازی نداده اما حدود دو ماه پیش اعلام شد که بازی بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

ابتدا قرار بود آنچارتد 4 در اواخر سال 2015 عرضه شود. مایکروسافت که نیازمند رقیبی برای فرنچایز معروف سونی بود تصمیم گرفت رایز آف توم ریدر را در آن بازه زمانی منتشر کند. اما دو کار کمی معادلات را به هم زد؛ تاخیر در عرضه آنچارتد 4 و اعلام تاریخ انتشار فال اوت 4

عنوان رایز آف توم ریدر در تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن) برای پی سی منتشر گشت. بر اساس ارقام SteamSpy، بازی موفق شده تنها در استیم بیش از 500 هزار نسخه فروش کند.

اکنون با تمامی گفته های بالا، سوالی مطرح می شود: با وجود حجم زیاد طرفداران بازی در پلی استیشن 4، بیشترین فروش ریمستر قسمت قبل مربوط به کنسول نسل هشتمی سونی است، چرا اسکوئر انیکس تاریخ انتشار رایز آف توم ریدر را برای این پلتفرم یک سال عقب انداخت؟

چند ماه پیش یکی از کاربران نئوگف با متکی بر منابع داخلی، از حقیقتی عجیب پیرامون تاریخ عرضه بازی در پلی استیشن 4 پرده برداشت. طبق گفته او، اسکوئر انیکس پس از معرفی قسمت جدید توم ریدر با حجمی از انتقادات و در پی آن پیش فروش پایین مواجه می شود. بنابراین تصمیم می گیرد هر چه زودتر از نسخه پلتفرم های دیگر رونمایی به عمل بیاورد.

اما قرار داد آنان اجازه این کار را تنها پس از انتشار نسخه های اکس باکس وان و اکس باکس 360 می داد. اگر خاطرتان باشد، در ابتدای معرفی رایز آف توم ریدر مایکروسافت صراحتا از لفظ «انحصاری» استفاده می نمود.

ناشر بازی با مایکروسافت در این زمینه صحبت می کند و آنان تنها یک راه را پیش رو می گذارند، نسخه پلی استیشن 4 باید با تاخیر نسبت به نسخه های دیگر عرضه گردد. اسکوئر انیکس قبول می کند و به دلیل سد بزرگی به نام آنچارتد 4، در صدد می افتد با فاصله بسیار بیشتری ماجراجویی لاراکرافت را برای کنسول سونی بیاورد.

البته صحت این حرف ها هیچ وقت تایید نشده اما نکته واضح، اشتباه ناشر بازی در تصمیم های خود است که موجب گشت تا بیشترین سود ممکن را به دست نیاورد. در این زمینه، تحلیل گران معتقدند اگر اسکوئر رایز آف توم ریدر را برای تمامی پلتفرم ها عرضه می نمود، چند برابر بیشتر از هزینه قرار دادش با مایکروسافت درآمد داشته و با این سیاست اشتباه، پول زیادی را از دست داد.

به گفته کارشناسان، انتظار طولانی مدت یک ساله سبب کاهش 40 درصدی فروش این بازی روی پلی استیشن 4 می شود.

در کنار این آمار، سوپر دیتا لیست پرفروش ترین عناوین دیجیتالی ماهی ژانویه (11 دی تا 12 بهمن) را به همراه اطلاعات دقیقی منتشر کرد. به صورت کلی، درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی ها و محصولات آنان با 8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 6.3 میلیارد دلار رسید.

اگر بخواهیم تفکیکی به قضیه نگاه کنیم، در این بین پلتفرم پی سی با 33 درصد افزایش نسبت به ژانویه سال گذشته پیشتاز بقیه حرکت می کند. رتبه بعدی را کنسول های خانگی با 30 درصد افزایش در اختیار دارند که نشان می دهد دارندگان این پلتفرم ها بیشتر به سمت خرید دیجیتالی بازی ها روی آورده اند.

اخیرا نیز تادهاوارد، کارگردان فال اوت 4، اعلام کرد فروش دیجیتالی بازی یاد شده در روز اول بیشتر از نسخه های فیزیکی بود. در ادامه می توانید لیست پرفروش ترین های دیجیتالی ماه ژانویه 2016 را مشاهده نمایید:

پردرآمد ترین بازی های موبایل
Clash of Clans
Monster Strike
Candy Crush Saga
Puzzle and Dragons
Candy Crush Soda Saga
پردرآمد ترین بازی ها یا محتوای قابل دانلود [DLC] در پی سی
StarCraft II
Counter-Strike: Global Offensive
Fallout 4
Rise of the Tomb Raider
Grand Theft Auto V
پردرآمد ترین بازی های رایگان سبک MMO در پی سی [این بازی ها با پرداخت های درون برنامه ای سودآوری می کنند]
League of Legends
Crossfire
Dungeon Fighter Online
World of Tanks
Dota 2
پردرآمد ترین بازی های پولی سبک MMO در پی سی
World of Warcraft
Lineage I
TERA: Online
Star Wars: The Old Republic
Blade & Soul
پردرآمد ترین بازی های اجتماعی در پی سی
DoubleDown Casino
Slotomania
Candy Crush Saga
FarmVille 2
Candy Crush Soda Saga
پردرآمدترین بازی های کنسولی
Call of Duty: Black Ops III
FIFA 16
Grand Theft Auto V
Destiny
Fallout 4

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
بازی ایکس باکس وان Rise of tomb raider