روانشناسی


2 دقیقه پیش

وسواس خود را درمان کنید!

چرا وسواس باید درمان شود؟ هر بار که با کسی دست می‌دهد فورا دست‌هایش را می‌شوید یا از دست دادن با دیگران امتناع می‌کند .حتی تقریبا هر بار، پس از خروج از خانه یا ماشین‌اش ...
2 دقیقه پیش

بر رنجش و کینه غلبه کنید!

رنجش ها بخش اجتناب ناپذیر زندگی اجتماعی هستند که خارج از خواسته ما بر ما تحمیل می شوند. اما این به معنای آن نیست که ما محکوم به حمل کردن آنها با خود در همه عمرمان هستیم. ...



نقش تشخیص بموقع در درمان اختلالات گفتاری !


دکتر سیدحسن تنکابنی که ارائه دهنده مقاله علمی در خصوص بیماری «سندروم Landau kleffner» در همایش اختلالات عصبی - تکاملی است، گفت: این بیماری چون معمولا با تشنج‌های صرعی همراه است، در تقسیم‌بندی‌ها، زیر دستۀ تشنج‌ها و صرع‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تظاهر اختصاصی این بیماری، بروز مشکل در گفتار کودک است، ادامه داد: علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این مشکل موثر هستند.

تنکابنی اظهارداشت: والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود، حتما آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند چون پزشک می‌تواند با گرفتن شرح حال، معاینه بالینی و مسلما دریافت نوار مغزی در صورت نیاز، این بیماری را تشخیص بدهد.

وی همچنین تاکید کرد: این بیماری مانند انواع صرع، همزمان با تشنج صرعی مانند حرکات دست، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر بموقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان، پاسخ داده و بهبود می‌یابد.

این استاد دانشگاه درباره همایش اختلالات عصبی - تکاملی، گفت: برگزاری این همایش باعث خواهد شد که ارتباط متخصصان تمامی گروههای پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی، با یکدیگر بیشتر شده و تبادل نظر و تمرکز آنان بر روی بیماریهای مرتبط با تخصصشان، به رشد و ارتقای سلامت کودکان کمک کند.

همایش اختلالات عصبی - تکاملی با حضور جمع کثیری از روانپزشکان، روان‌شناسان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان کودکان، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان توانبخشی و...، از سراسر کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ دی ماه امسال در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

مهر

اخبار مرتبط :

چه زمانی کودک به کمک گفتار درمانگر نیاز دارد؟

برخی مشکلات گفتاری به اختلالات یادگیری منجر می‌شود

زمان مناسب آموزش زبان دوم برای کودکانی که مشکلات گفتاری دارند


ویدیو مرتبط :
دوره جامع تشخیص و درمان اختلالات جنسی