سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«ابراهیم جعفری»: دیدار با «ملک سلمان» سازنده بود


به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، امروز (یکشنبه) درباره سفر اخیرش به ریاض برای شرکت در چهارمین نشست سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین که چهارشنبه گذشته به پایان رسید، گفت: در این سفر، هیأت عراقی با «ملک سلمان» پادشاه عربستان دیدار کرد.

وی در گفت‌وگو با «الجزیره» اظهار داشت: پادشاه عربستان در این دیدار بر روی بعد تاریخی روابط دوجانبه بغداد – ریاض، منافع مشترک دو کشور و ضرورت همکاری آنها برای مبارزه با تروریسم متمرکز شد. ضمن اینکه هر دو طرف بر ضرورت تسریع بازگشایی سفارت عربستان در بغداد به عنوان نمونه‌ای از بهبود روابط دوجانبه تاکید کردند.

وی سپس درباره نشست ریاض گفت که مقامات کشورهای عربی و آمریکای لاتین در تمامی مسائل و قضایا همسو بودند.

وزیر خارجه عراق در ادامه با مفید و مثبت توصیف کردن دیدار هیأت عراقی با ملک سلمان، تاکید کرد که پادشاه عربستان در گفت‌وگو با «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق و هیأت همراهش بر مسئله روابط عراق و عربستان تاکید کرد و گفت که این روابط دارای بعدی تاریخی هستند و هر دو کشور منافع مشترکی دارند.

الجعفری در ادامه خواستار بازگشایی صفحه جدیدی در روابط میان ریاض و بغداد شد و گفت: مهم این است که ما صفحات جدیدی را بر اساس تحولاتی که در منطقه شاهد آن هستیم، بگشاییم.

انتهای پیام/غ


ویدیو مرتبط :
دیدار ملک سلمان و باراک اوباما در واشینگتن