سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چشم دوختن به دست دشمن، بهبود اقتصادی نمی‌آورد/ اصل اول در اقتصاد مقاومتی، داشتن مدیران جهادی است


محمد خلج امیرحسینی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما یک کشور اسلامی و انقلابی هستیم و اعتقادمان نیز این است که باید در همه مسائل به خدا تکیه کنیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب ما در هر جا و در هر موضوعی خدا را باور کردیم، به مردم اعتماد کردیم و چشم به دست دشمن ندوختیم، پیروز شدیم. چه در عرصه‌های نظامی که زمانی حتی به ما سیم‌خاردار هم نمی‌دادند،‌اما امروز انواع موشک‌ها را می‌سازیم و چه در عرصه علمی به دانش هسته‌ای، ماهواره‌ای و نانو رسیده‌ایم.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد نیز اگر ما خدا را باور کنیم، به درون نگاه کنیم و مؤلفه اصلی بهبود اقتصاد را مردم بدانیم، ضمن اینکه به دشمن نیز چشم ندوزیم، قطعا به پیشرفت خواهیم رسید. اقتصاد مقاومتی نیز بر همین اساس است.

خلج با تأکید بر اینکه اساس اقتصاد مقاومتی، درون‌نگری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است، گفت:‌ اقتصاد مقاومتی یعنی ما خود را در مقابل توطئه‌ها و طمع دشمن مقاوم کنیم. ما اگر چشم به دشمن ندوزیم و به ظرفیت‌های درونی تکیه کنیم،‌یعنی به اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، اضافه کرد: وقتی اقتصاد کشور مقاوم شد، دیگر تحریم اثری نخواهد داشت که ما مجبور شویم به خاطر تحریم مذاکره کنیم و یا امتیازاتی به دشمن دهیم.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه باید موانع موجود در مسیر اقتصاد مقاومتی را برطرف کنند، گفت: ازجمله این موانع قاچاق و فساد اقتصادی و وجود قوانین دست‌وپاگیر است که اگر این موانع برطرف شود و همچنین از تولید داخلی هم حمایت شود، قطعا رونق اقتصادی خواهد آمد.

خلج با تأکید بر اینکه اصل اول عمل به اقتصاد مقاومتی داشتن مدیران جهادی و معتقدان به اقتصاد مقاومتی است، گفت: ما باید اقتصادمان را به صورت جهادی پیش ببریم. اگر کسی بخواهد انقلابی عمل کند، باید در اقتصاد جهادی عمل کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در کنار همه برنامه‌ریزی‌ها برای اقتصاد، باید عنصر جهاد نیز باشد تا این برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه برسد. اگر ما بخواهیم مانند دیگر کشورها و به صورت عادی در اقتصاد عمل کنیم، سالیان سال طول می‌کشد تا اقتصاد ما بهبود یابد، اما اگر می‌خواهیم زودتر به جواب برسیم، باید جهادی عمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حال اگر مدیری به این اصول اعتقاد نداشته باشد، هیچ امیدی به اجرای اقتصاد مقاومتی نخواهد بود. اگر ما مسئولی داشته باشیم که بگوید باید از خارج مدیر وارد کنیم، نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
1392/12/13:اقتصاد مقاومتی یعنی چشم دوختن به درون...