سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجارت خارجی ایران سال ۹۳ به ۱۵۰ میلیون دلار رسید/ تجارت ۵۰ میلیون دلاری با آفریقای جنوبی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ولی‌الله افخمی راد صبح امروز در همایش تجاری و اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در تهران اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت تمام تلاش خود را برای توسعه روابط تجاری با آفریقای جنوبی انجام خواهد داد چرا که حجم روابط تجاری دو کشور در سالهای اخیر کمتر از 50 میلیون دلار بوده است.

وی با مقایسه حجم تجارت کشورمان گفت: در سال 93 حجم روابط تجاری ایران 150 میلیارد دلار بوده و ما در صددیم تا براساس ضوابط قانونی، موانع توسعه تجارت را شناسایی و رفع کنیم.

وی به مکانیسم‌های تسهیل و توسعه تجارت اشاره کرد افزود: اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و نمایندگان کشورها از جمله مواردی است که از آن استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌های به وجود آمده بیشترین بهره‌برداری را کنیم، افزود: ایران آمادگی دارد تا در بخش معدن،نفت، گاز و پتروشیمی با آفریقای جنوبی همکاری کند.

وی در مورد تأثیر الحاق به سازمان تجارت جهانی بر توسعه روابط گفت: باید زیرساخت‌های نرم افرازی خوبی در این زمینه برقرار شود و در عین حال، تا قبل از پیوستن به سازمان تجارت جهانی می‌توانیم با قراردادهای تعرفه ترجیحی، روابط را گسترش دهیم، اما در مورد آفریقای جنوبی، انعقاد این قرارداد نیازمند آن است که خود را با ضوابط کل کشورهای آفریقایی هماهنگ کنیم.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
تجارت خارجی ایران ۱۰۲ میلیارد دلار شد