سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روايت "ميشل اوباما" از سفر به قطر


آنا/ همسر رييس‌جمهوري آمريکا که اين هفته سفري را به قطر و اردن ترتيب داده است، شامگاه سه‌شنبه با سربازان حاضر در پايگاه نظامي «العديد» آمريکا در جنوب‌غربي دوحه ديدار کرد.

«ميشل اوباما» روز چهارشنبه طي يادداشتي که در تارنماي کاخ سفيد منتشر شد، نوشت: من از ديدن اعضاي هر شاخه‌اي از ارتش آمريکا در پايگاه العديد قطر لذت بردم: نيروي هوايي، نيروي زميني، نيروي دريايي، تفنگداران دريايي و حتي اعضاي يک گروه از گارد ساحلي!
ميشل اوباما افزود: شايد اين نکته براي شما جالب باشد که اکنون نزديک به 150 هزار نفر از نظاميان ما در حدود 150 کشور در سراسر جهان مستقرند. اين مردان و زنان از ايتاليا تا استراليا و هندوراس تا ژاپن به ماموريت مهم تامين امنيت ما مشغولند.
همراه همسر رييس‌جمهوري آمريکا افرادي مانند «کونن اوبراين» مجري برنامه‌هاي تلويزيوني و «جيمي ويوينو» رهبر گروه او، «گريس پاتر» خواننده و «جان مولاني» کمدين آمريکايي به قطر رفته بودند.
ميشل اوباما افزود: اين، يک بازديد بزرگ و نمونه‌اي از اقدام‌هايي بود که ما براي نشان دادن پيوندمان با نيروهاي عملياتي انجام مي‌دهيم.
همسر رييس‌جمهوري آمريکا نوشت: من و دکتر «جيل بايدن» همسر «جو بايدن» معاون رئيس‌جمهوري آمريکا، چهار سال پيش اين برنامه را به منظور پشتيباني همه آمريکايي‌ها از افتخارآفريني‌هاي نظاميان و خانواده‌هاي آنان ايجاد کرديم. از آن زمان، پزشکان، پرستاران و دانشکده‌هاي پزشکي براي اطمينان‌ دادن به سربازان و خانواده‌هاي نظامي درباره دريافت خدمات درماني مورد نياز کوشيده‌اند. معلمان به وضع بچه‌هاي نظاميان در مدارس آنها رسيدگي کرده‌اند. فعالان حوزه کسب و کار نيز در سراسر آمريکا بيش از 850 هزار نفر از زخميان جنگ و همسران آنان را استخدام کرده يا آموزش داده‌اند.
وي از ديگران دعوت کرد بخشي از اين تلاش باشند و اگر بچه يکي از نظاميان در کلاسي است، وي را به دوستان خود معرفي کنند و اگر يک خانواده نظامي در محله‌اي زندگي مي‌کنند درباره چگونگي نشان دادن قدرداني خود از خدمات آنان همفکري کنند.
ميشل اوباما در اين يادداشت، ديگران را براي حمايت از سربازان، زخميان جنگي و خانواده‌هاي نظامي به بازديد از صفحه اينترنتي JoiningForces.gov فراخواند.
پايگاه هوايي العديد که در جنوب‌غربي دوحه است، 278 کيلومتر با سواحل کشور ما فاصله دارد و مجموعه‌اي از انواع هواپيماهاي آمريکايي در آن يافت مي‌شود.
اين پايگاه که تا پارسال وجود آن از سوي دوحه و واشنگتن تکذيب مي‌شد نه فقط مهمترين پايگاه عمليات نظامي و لجستيکي منطقه به شمار مي‌رود، بلکه يکي از بزرگ‌ترين انبارهاي اطلاعاتي و نظامي آمريکا در جهان است.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟