سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کری: عضویت در اتحادیه اروپا نقش جهانی انگلیس را تقویت خواهد کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: هم بریتانیا و هم اتحادیه اروپا قوی تر خواهند بود، زمانی که در کنار یکدیگر باشند. عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا موجب تقویت نقش این کشور در عرصه جهانی خواهد شد.

وی در جمع خبرنگاران در شهر لندن تصریح کرد: یک اروپای قوی و متحد که شامل بریتانیای کبیر باشد، یک اروپای قوی تر و یک شریک قوی تر خواهد بود.

اظهارات کری در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا به لندن سفر کرده و از مردم انگلیس خواسته است تا در همه پرسی آینده به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رای دهند.

کری افزود: اوباما و من هر دو متقاعد شده ایم که یک قدرت قوی برای بریتانیا وجود دارد تا بتواند نقش رهبری خود را ادامه دهد. ما بر این باوریم که عضویت در اتحادیه اروپا ، نقش بریتانیا را تقویت خواهد کرد.

در حالی که تنها چند هفته زمان به برگزاری همه پرسی 23 ژوئن 3 تیرماه باقی مانده است ولی تازه ترین نظرسنجی ها نشانگر ادامه اختلاف نظر مردم انگلیس نسبت به عضویت یا عدم عضویت در اتحادیه اروپا است.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد: من فکر می کنم مهاجرت به این مساله وحشتناک برای اروپا تبدیل شده است. من می توانم بگویم که انگلیسی ها بدون اتحادیه اروپا وضعیت بهتری خواهند داشت، البته من تنها احساس خود را بیان می کنم و قصدی برای توصیه کردن به مردم انگلیس ندارم.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند. حامیان ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر، امیدوارند که حمایت صورت گرفته از سوی اوباما در جریان سفر هفته گذشته به لندن، به این کمپین کمک کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا