سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 18 شبه نظامی کرد که قصد فرار به داخل سوریه را داشتند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع امنیتی ترکیه امروز دوشنبه تاکید کردند که حداقل 18 شبه نظامی کرد که تلاش داشتند با عبور از مرز ترکیه در شهر نصیبین وارد خاک سوریه شوند، در درگیری با نیروهای مسلح ترکیه کشته شدند.

منابع امنیتی ترکیه تصریح کردند: شبه نظامیان کرد سعی داشتند تا از طریق مرز ترکیه خود را به شهر قمیشلی در سوریه برسانند.

بخش زیادی از شهر قمیشلی در کنترل شبه نظامیان کرد سوریه قرار دارد. ترکیه شبه نظامیان کرد سوریه را شاخه ای از گروه پ ک ک می داند.

آمریکا که از شبه نظامیان کرد سوریه در مبارزه علیه داعش حمایت می کند، این گروه را یک سازمان تروریستی نمی داند. این مساله موجب تنش بین آمریکا و ترکیه شده است.

آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا، گروه پ ک ک را یک سازمان تروریستی می دانند. روز یکشنبه، شبه نظامیان پ ک ک با منفجر کردن بمب های کنار جاده ای در مسیر عبور یک خودروی پلیس، یک مامور پلیس را کشته و 3 نفر دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری دوغان نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی ترکیه روز یکشنبه با شبه نظامیان پ ک ک در شهر یوکسکوا در نزدیکی مرز ایران درگیر شده اند. در این درگیری ها نیز یک مامور پلیس کشته و یک مامور دیگر زخمی شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که حدود 400 سرباز و مامور پلیس و هزاران شبه نظامی از زمان آغاز مجدد درگیری ها در جولای کشته شده اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کشته شدن دو شبه نظامی پ ک ک در ترکیه