سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گویا نان برخی‌ها در ناامیدی و بی نشاطی جوانان است


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بالغ بر 89 درصد از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی، جوانان هستند چرا که از طریق این شبکه‌ها امکان تعامل موثر و گفت‌وگو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا رستمی در همایش "جوانان، صلح و امنیت" که امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: شبکه‌های اجتماعی امکان نصب کردن، نصب شدن، آزادی بیان، عضویت و خروج اختیاری جوانان را فراهم می‌کنند. بنابراین با استقبال جوانان ایرانی مواجه شدند.

وی در ادامه گفت: جوانان آماده تعامل هستند و صلح و امنیت بدون گفت‌وگو امکان‌پذیر نیست. صلح و امنیت با توانایی حل مساله در ارتباط است. جوانان توانایی خلق راه‌حل‌های متعددی را دارند و می‌توانند در تعامل و گفت وگو با طرف مقابل به نتیجه برسند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ریسک غیرمعقول در جنگ و خشونت انجام می شود، ادامه داد: جوانان ریسک‌های معقول را انتخاب می‌کنند و صلح و امنیت نیز در پرتو چنین ریسکی به دست می آید.

رستمی در ادامه گفت: خصلت جهانی جوانان صفا، صمیمیت، دوستی، عشق و محبت است و چنین خصلت‌هایی به آنها اجازه ورود به خونریزی و خشونت نمی‌دهد. جوانان علاقه مند هستند سر حد امکان دوستی و عشق را گسترش دهند پس اگر قرار است در جوامع کوچک و بزرگ به صلح و امنیت برسیم ناگزیر هستیم که جوانان را دریابیم و مشارکت حداکثری آنها را جلب کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان برای افزایش مشارکت جوانان، گفت: تلاش کرده‌ایم مشارکت جوانان را نهادمند کنیم و در این مسیر تعداد سمن‌های جوانان را افزایش داده‌ایم، به گونه‌ای که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 1200 سمن جوانان تشکیل شده و قرار است اقدامات مربوط به 2000 سازمان مردم‌نهاد دیگر نیز انجام شود.

برجام موجب افزایش نشاط در بین جوانان شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان آسیب دیدگان اصلی جنگ و خشونت هستند، اظهار کرد: بهره‌برداران اصلی صلح و امنیت نیز جوانان هستند چرا که در سایه صلح و امنیت، اشتغال پایدار و تامین مسکن امکان‌پذیر می شود. باید تبریک بگوییم که دولتمردان هوشمند از جنگ‌طلبی ها علیه ایران پرهیز کردند و همه قدرت عاقله خود را به کار گرفتند و از قدرت مذاکره اثرگذار بهره بردند و در جامعه بین‌الملل با مدیریت دکتر محمدجواد ظریف توانستیم اتفاقی بزرگ و تاریخی را برای کشور رقم بزنیم. در واقع بزرگ‌ترین شاهکار مدیریتی کشور در دهه گذشته از نظر جوانان به نتیجه رسیدن برجام بود، چرا که پیش از برجام جوانان احساس ناکامی و ناامیدی زیادی می‌کردند که بر اساس تحقیقات انجام شده 2.5 برابر میزان واقعی ناکامی تجربه شده در بین جوانان بود، اما برجام موجب افزایش نشاط در بین جوانان شد.

رستمی گفت: پیش از برجام جوانان رغبت چندانی برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد نداشتند و باید چندین جلسه با آنان تشکیل می‌دادیم تا به این کار راضی شوند.

وی با اشاره به برخی مخالفت ها با برجام، اظهار کرد: متاسف هستم که صلح و امنیت و امیدواری برای برخی افراد خوشایند نیست گویا نان در ناامیدی و بی نشاطی جامعه به ویژه جوانان است. مطمئنا جریان اجتماعی شکل گرفته به آثار اقتصادی نیز منجر می شود و جوانان این آثار را در زمینه شغل و خانواده ها در زندگی خود لمس می‌کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدوارم همه از این برکت عظیم الهی دفاع و حمایت کنیم.

رستمی اظهار کرد: ویژگی مشترک صلح، جوانان و امنیت نگاه رو به آینده است. وقتی که در جامعه‌ای خشونت و افراطگری به وقوع می پیوندد کودکان، نوجوانان و جوانان دچار سرگشتگی و آینده ای پر از غم می شوند. با افزایش خشونت، ناامیدی افزایش می یابد و در این وضعیت تمام جامعه به ویژه جوانان آسیب می‌بینند.

وی تصریح کرد: تصور می‌شود جوانان دچار افراط گرایی، تعصبات فکری و تمامیت خواهی هستند. این در حالی است که افراط گری گروهی فراتر از جوانان است و جزو ویژگی‌های جوانان محسوب نمی‌شود؛ چرا که آنان به دنبال نوگرایی و اعتماد کردن هستند؛ اما افرادی که دنبال قدرت‌طلبی و افراطی‌گری هستند مهم‌ترین ابزار خود را برای دستیابی به اهداف شان جوانان می دانند. بنابراین آسیب‌دیدگان اصلی جنگ و خشونت، جوانان هستند چه آنانی که وارد جنگ و خشونت می شوند و چه کسانی که در حاشیه از اثرات جنگ و خشونت تاثیر می‌پذیرند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: استفاده از جوانان به منظور گسترش صلح و امنیت نیازمند برخورداری از ویژگی‌هایی است که یکی از آنها تعامل موثر و توانایی گفت‌وگوست.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این نشست دکتر نسرین مصفا رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد نیز گفت: تصویب قطعنامه سال 2015 تنها بخشی از تلاش های گسترده در سال‌های اخیر در زمینه گسترش صلح و امنیت بین‌الملل بود و در این زمینه می توان به نقش سازمان های جوانان در زمینه مقابله با افراط گرایی توجه کرد.

به اعتقاد وی، بیش از 600 میلیون نفر از جوانان در مناطق تحت مخاصمه مسلحانه زندگی می‌کنند. توجه به نقش آنان بسیار مهم است. نا امیدی جوانان از سازوکارهای اجتماعی محلی موجب گرایش برخی از آنها به افراط‌گرایی داعشی شده و بخشی از آنها هویت خود را در ارکان افراطی می‌یابند.

رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد گفت: اگرچه ممکن است توجه به نقش جوانان در صلح و امنیت تشریفاتی به نظر آید ولی آنان می‌توانند به عنوان کنش گران مهم در عرصه بین‌المللی و ملی عمل کنند.

مصفا گفت: در عرصه حقوق بین‌الملل زنان و کودکان جایگاه ویژه‌ای دارند اما به جوانان کمتر پرداخته شده است. قطعنامه سال 2015 به نقش مثبت جوانان و آسیب پذیری آنها توجه کرده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرم های تالو جوانان جدید - نان چوان- نان دائو- نن گوئن