سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست از نخست‌وزیر ایتالیا برای طرح مباحث حقوق بشر در دیدار با روحانی


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انجمن‌های موسوم به حقوق بشر روز پنجشنبه، با صدور بیانیه‌هایی از «ماتئو رنزی»، نخست‌وزیر ایتالیا خواسته‌اند در دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به طرح موضوعات مربوط به حقوق بشر بپردازند. 

مطابق گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا، آنسا، گروهی از فعالان، روز پنجشنبه کامیون‌هایی با شعارهایی از مقابل وزارت خارجه ایتالیا عبور کرده‌اند. روی انها شعارهایی مانند «ایتالیا! احترام به حقوق اساسی بشر را مطالبه کن» نصب شده بود. 

انجمن‌هایی مانند «عدالت بدون صلح ممکن نیست» و «آرسیگای» هم با صدور بیانیه‌هایی خواستار فشار بر رئیس‌جمهور ایران در مسائل حقوق بشر شده‌اند. 

ایران و برخی از کشورهای دیگر از نادیده گرفتن زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی کشورها در احکام حقوق بشر سازمان ملل متحد انتقاد کرده‌اند. به عنوان مثال، احکام حقوق بشر، ازدواج هم‌جنس‌بازان با یکدیگر که در بسیاری از فرهنگ‌ها، مذاهب و جوامع، مذموم است را مجاز دانسته و خواستار اجرای آن است.

ایران، اجرای حکم قصاص را مبتنی بر احکام شرعی و در راستای دفاع از حقوق افراد جامعه می‌داند. 

انتقاد از اجرای اعدام در ایران در حالی است که این حکم کماکان در ایالت‌های آمریکا اجرا می‌شود. ضمن اینکه، آمار اعدام در بسیاری از متحدان آمریکا در کشورهای خاورمیانه، به مراتب از ایران بیشتر است.

انتهای پیام/   


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و وزیر خارجه ایتالیا