سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت در مقابل اقدامات عربستان علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند


حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شلیک موشک توسط عربستان به سفارت ایران در یمن، اظهار داشت: این دومین بار است که عوامل عربستان به سفارت‌خانه‌های ایران حمله تروریستی می‌کنند، حمله اول آنها در سال 92 به سفارت ایران در لبنان توسط فردی سعودی تبار به نام "ماجد الماجد" بود که باعث به شهادت رسیدن رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان شد.

وی ادامه داد: حمله موشکی به سفارت ایران در صنعای یمن دومین حمله تروریستی عربستان است که این کشور با علم به اینکه مکان‌های دیپلماتیک به لحاظ نظامی و امنیتی مصونیت دارند اما با شلیک موشک به سفارت خانه جمهوری اسلامی ایران در یمن موجب آسیب رسیدن به این سفارت‌خانه شد.

وی تاکید کرد: چون این اقدامات مستقیما از سوی دولت عربستان صورت می‌گیرد، دولت جمهوری اسلامی ایران باید از این اقدام عربستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آنچه که مهم است عربستان با این اقدامات قصد دارد تنش میان تهران و ریاض را به حداکثر برساند.سعودی‌ها سعی دارند ائتلاف عربی-سنی را علیه جمهوری اسلامی در منطقه  تشکیل دهند تا از طریق آن موجب تضعیف اتحاد جبهه مقاومت شوند.

ترقی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید با دور اندیشی و قاطعیت پاسخ این اقدام را از طریق شکایت به شورای امنیت سازمان ملل پاسخ دهد و اجازه ندهد ناپختگان سیاسی در عربستان اوضاع منطقه را به خطر بی‌اندازند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شکایت ایران علیه شوروی در سازمان ملل - سال ۱۹۴۶ (زیرنویس)