سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل کمیته ویژه‌ حمایت از خبرنگاران افغان؛ طی 15 سال 2درصد از پرونده‌ها بررسی شده است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که کمیته ویژه حمایت از خبرنگاران پنج عضو دارد و هفته آینده به‌طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: از وظایف اصلی این کمیته، بررسی پرونده‌های مربوط به قتل و خشونت علیه خبرنگاران است که گزارش بررسی‌هایش را به کابینه ارائه خواهد داد.

سرور دانش با انتقاد از نهادهای قضایی این کشور گفت در سالهای گذشته تنها دو درصد از این پرونده‌ها مورد پیگیری قرار گرفته است.

اداره حمایت از خبرنگاران افغانستان (نی) با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ و اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان نیز در گزارشی اعلام کردند که در 15 سال گذشته 625 مورد خشونت و 59 مورد قتل خبرنگاران به وقوع پیوسته است.

از سوی دیگر، سرپرست دادستانی کل افغانستان گفته که در این سالها تنها به 12 پرونده خشونت و قتل خبرنگاران رسیدگی شده است.

«نصرالله ستانکزی» عضو هیئت مشاوران حقوقی اشرف غنی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده خبرنگاران گفته است که این پرونده‌ها در سه بخش پرونده‌های در حال بررسی، پرونده‌های در حال تحقیق و پرونده‌های در مرحله نتیجه‌گیری تقسیم می‌شود و سپس از طریق نهادهای مربوطه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/.*


ویدیو مرتبط :
بخش خبری سیما - تشکیل کمیته بررسی حوادث پالایشگاه