علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایران درزمینه قدرت نظامی وتسلیحاتی خودبا هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند


به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم ستاد رضا جهادی ارسی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وقایعی در تاریخ ثبت شده است که هیچگاه برای انسان‌ها تکراری نخواهند شد و روز ۲۹ فروردین مصادف با صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ارتباط با ارتش از جمله این وقایع انقلابی است.

وی با تاکید بر نقش ویژه یاران امام خمینی(ره) از جمله رهبر معظم انقلاب در حفظ ارتش افزود: آیت‌الله مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان نیز از جمله افراد تاثیرگذار در حفظ و صیانت از ارتش و ماندگاری آن در زمان پس از انقلاب هستند.

فرمانده مرآتو و ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارتش به عنوان نخستین بازوی انقلاب در پیمودن مسیر سخت روزهای پس از پیروزی بسیار موثر بود، تاکید کرد: در واقع فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای حفظ بدنه ارتش پس از هجمه برای انحلال آن ثمره خود را در سالهای بعد و در وقایعی همچون قائله کردستان و در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بازوی نظامی برای سد کردن راه دشمنان به خوبی نشان داد و حضور ارتش به عنوان نیروی منسجم در کنار نیروهای مسلح مانند بسیج، سپاه و نیروهای مردمی دشمن را به عقب راند.

وی با بیان اینکه امروزه اقتدار خود را مدیون امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب هستیم، تاکید کرد: نشستن دشمنان پای میز مذاکره تنها ناشی از قدرت نیروهای مسلح و به ویژه ارتش است که در راس این هرم و قدرت نظامی رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده معظم کل قوا حضور دارند.

امیر جهادی بیان داشت: امروز اگر دشمنان خارجی و برخی افراد دم از عدم نیاز ما به موشک و تسلیحات پیشرفته می‌زنند این را بدانند که بدون قدرت نظامی هرگز دشمن با ما پای میز مذاکره نمی‌نشست؛ کافی است به کشورهای منطقه بنگریم که در طول ۱۰ سال گذشته آمریکا به هرکجا که خواست حمله نظامی کرد.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به سه نکته در این شعار تاکید کرد و گفت: اکنون که مولفه نظامی برای دشمن کاربردی ندارد آنها بر مسئله اقتصاد به عوان یک حربه برای مقابله با کشور ما تکیه کرده اند و بر این اساس رهبر انقلاب با هوشمندی همیشگی بر توجه به این مسئله تاکید کردند.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان ادامه داد: از سویی رهبر معظم انقلاب بر این نکته تاکید دارند که پس از سال ها تبیین اقتصاد مقاومتی در اتاق‌های فکر دیگر زمان عملیاتی کردن و اقدام میدانی در این راستا فرا رسیده است.

وی افزود: ما در عرصه‌های نظامی در طول جنگ در تحریم به سر می‌بردیم اما در همان زمان توسعه صنایع، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی را شاهد بودیم و به جایی رسیدیم که در نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی، نیروی هوایی و دریایی خودکفا شدیم حتی برخی کشورها به دنبال تکنیک‌ها و تاکنیک‌های آموزشی ما هستند.

امیر جهادی با اشاره به بهینه سازی بسیاری از تسلیحات توسط ارتش به گونه‌ای که از نمونه اولیه قابل شناسایی نیست، بیان داشت: تاکید ما بر این است که دولتمردان و مردم نیز با الگو گرفتن از فعالیت‌های ارتش در این راه گام بردارند و در راه رسیدن به هدف، راهبردهای رهبری را مدنظر قرار دهند.

ارتش با روحیه سلحشوری و شهادت طلبانه در التزام ولایت‌فقیه است

وی با اشاره به اینکه ارتش با تمام قوا و با روحیه سلحشوری و شهادت طلبانه در التزام ولایت‌فقیه است، بیان داشت: قدرت اصلی ما پشتیبانی مردم از ارتش است؛ ما به سلاح شیمیایی و میکروبی اعتقاد نداشته و مطابق اعتقادات دینی خود استفاده از انها را حرام می‌دانیم اما آنچه به ما قدرت می‌دهد ارتش ۷۰ میلیونی است که به محض احساس خطر آماده دفاع از کشور هستند و امیدواریم پرچم جمهوری اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

امیر جهادی درباره اعزام تکاوران ارتش به فراتر از مرزهای ایران تصریح کرد: ارتش استان اصفهان به کشورهای عراق و سوریه نیروی نظامی اعزام نکرده است اما کمک‌های مستشاری و آموزشی به این دو کشور انجام می‌شود.

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح اصفهان در روز ۲۹ فروردین ماه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های روز ارتش تصریح کرد: مراسم رژه با حضور سپاه، ارتش، بسیج و  نیروی انتظامی هلال احمر در روز ۲۹ فروردین ماه و با سخنرانی امام جمعه محترم و استاندار اصفهان از ساعت ۸ صبح برگزار می شود.

ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی در روز ۲۱ فروردین، دیدار با امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه، برگزاری جشن سربازی، عطرافشانی و غبارروبی گلستان شهدای اصفهان و دیدار  فرماندهان ارتش در هتل ۲۲ بهمن با مسئولان و آحاد مردم در روز ۳۰ فروردین از جمله برنامه‌های ما در هفته منتهی به روز ارتش است.


ویدیو مرتبط :
روحانی: ایران آماده مذاکره با هر کشوری برای سوریه است