سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پهپاد ها جاي پيک موتوري ها مي گيرند!


در مورد هواپيماهاي بدون سرنشين اخبار و مطالب زيادي گفته و منتشر مي شوند و احتمال مي رود اين وسايل روباتيک، در زندگي آينده بشر نقش پررنگ تري داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران/ به طور مثال مي توان به Project Wing گوگل اشاره کرد که نقش پيک هاي کنوني را خواهد داشت و در کوتاه ترين زمان ممکن، خريد و سفارشات مشتري ها را به دستشان خواهند رساند.

اما اگر قرار باشد انسان کيفيت زندگي آينده خود را با اين هواپيماها بهبود ببخشد، اين دستگاه ها بايد هوشمندتر از چيزي باشند که در حال حاضر ظاهر شده اند. مثلا نمونه هايي که براي فعاليت هاي تجاري مورد استفاده قرار مي گيرند بايد توان ارتباط برقرار کردن با هم را داشته باشند و اين اطمينان را هم ايجاد کنند که اجناس تحويل داده شده به آنها بدون کوچک ترين آسيبي به مقصد خواهد رسيد.

از جمله موارد مهمي که براي تحقق اين هدف بايد اشاره کرد، توان تشخيص موانع توسط اين هواپيماها در مکاني است که هيچ نوع آشنايي با آن ندارند، يعني پرهيز از موانعي که پهپاد در مورد آن اطلاعات دارد مد نظر ما نيست.

براي دستيابي به چنين هدفي، اندرو بري، دانشجوي علوم کامپيوتري و هوش مصنوعي موسسه MIT، الگوريتمي به سبک استريو ويژن تعريف کرده که به واسطه آن، هواپيماي اتوماتيک با کمک قدرت پردازش آنبورد خود، همزمان با پرواز و سرعت 48 کيلومتر در ساعت، نقشه فضاي اطراف خود را ترسيم مي کند و موانع را تشخيص مي دهد.

پهپاد هايي که از طراحي معمولي هواپيماها (دو بال) به جاي چهار پره ها بهره برده اند، روي هر بال خود يک دوربين و دو پردازنده دارند که خيلي با آنچه در موبايل هاي مي بينيد، فرق ندارد.


ویدیو مرتبط :
پرواز پهپاد فوق پیشرفته ایرانی با مهندسی معکوس پهپاد آمریکایی