سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ مقایسه فیلم برداری ۴k لومیا ۹۵۰xl با LG G4 + فیلم برداری Slow Motion در به روزرسانی جدید Windows Camera


چالش/ مقایسه فیلم برداری ۴k لومیا ۹۵۰xl با LG G4 + فیلم برداری Slow Motion در به روزرسانی جدید Windows Camera

فیلم برداری ۴K ابتدا در آپدیت لومیا دنیم بود که وارد پلتفرم ویندوز فون شد، البته از آن جایی فیلم برداری با چنین رزولوشنی نیازمند سخت افزار قدرتمندی می باشد، همه گوشی های ویندوز فونی موجود نمی توانستند از این ویژگی پشتیبانی کنند. اکنون فقط لومیا ۱۵۲۰ و ۹۳۰ و آیکون هستند که این ویژگی را دارند، به علاوه پرچمداران جدید مایکروسافت. در این مطلب ویدیوی مقایسه فیلم برداری ۴K لومیا ۹۵۰xl با ال جی G4 تقدیم حضورتان خواهد شد.

وین فون/ فیلم برداری ۴K ابتدا در آپدیت لومیا دنیم بود که وارد پلتفرم ویندوز فون شد، البته از آن جایی فیلم برداری با چنین رزولوشنی نیازمند سخت افزار قدرتمندی می باشد، همه گوشی های ویندوز فونی موجود نمی توانستند از این ویژگی پشتیبانی کنند. اکنون فقط لومیا ۱۵۲۰ و ۹۳۰ و آیکون هستند که این ویژگی را دارند، به علاوه پرچمداران جدید مایکروسافت. در این مطلب ویدیوی مقایسه فیلم برداری ۴K لومیا ۹۵۰xl با ال جی G4 تقدیم حضورتان خواهد شد.

فیلم برداری ۴K
علاوه بر مقایسه فیلم برداری ۴K این دو گوشی، در ادامه ویدیویی از ویژگی ضبط تصویر آهسته (Slow Motion) را مشاهده خواهید کرد. اما اول اجازه دهید ویدیوی مقایسه فیلم برداری گوشی های مذکور را تقدیم حضورتان کنیم. در این ویدیو خروجی فیلم برداری ۴K لومیا ۹۵۰ اکس ال و گوشی ال G4 را که در کنار هم قرار گرفته اند مشاهده خواهید کرد، متاسفانه در ویدیو نقدی وجود ندارد و تنها یک بررسی تصویری است. با این حال تماشای آن خالی از لطف نیست.

از دیدگاه یک کاربر معمولی و غیر حرفه ای، می توان گفت هر دو گوشی عملکرد بسیار عالی دارند. در حالی که لومیا ۹۵۰ اکس ال رنگ های بهتری ارایه می دهد، ال G4 هم فریم های پایدار تر و کم لرزش تری می سازد، البه به نظر می رسد لومیا ۹۵۰xl در فوکوس و سرعت عمل تشخیص و شکار صحنه ها مشکلی داشته باشد، قطعا این مورد هم در آپدیت های نرم افزاری بعدی رفع خواهد شد. متاسفانه امکان آپلود ویدیو با کیفیت اصلی امکان پذیر نیست، بنابراین چنان چه مایل هستید این ویدیو را با کیفیت اصلی تماشا کنید، می توانید از این لینک به صفحه مربوطه در یوتیوب مراجعه کنید.

تماشا کنید

Slow Motion
ویژگی تصویر بردای آهسته هم یکی از چیز هایی است که امروزه در بسیاری از پرچم داران دیگر کمپانی ها به چشم می خورد، آنچه مسلم است داشتن پردازنده ای قدرتمند، برای این ویژگی است. تصور کنید دوربین دستگاه در هر ثانیه ۱۲۰ فریم تصویر ضبط می کند و این یعنی این که پردازنده دستگاه هرچقدر هم که قوی باشد، به شدت در گیر می شود. از همین رو به خاطر محدودیت های پردازشی، ناچارا رزولوشن تصویر به اچ دی کاهش می یابد چراکه ساختن ۱۲۰ فریم در ثانیه با رزولوشنی بالاتر از HD از دست یک پردازنده ARM موبایل بر نمی آید. البته پردازنده های قوی تر، رزولوشن و نرخ فریم بیشتری را هم ارایه می دهند. اما از طرفی دیگر بحث نرم افزار و بهینگی مطرح است و هر چه سخت افزار و نرم افزار هماهنگ تر و الگوریتم ها و پردازش ها بهتر و نرم تر باشند، امکان استفاده از فریم های بالاتر نیز وجود دارد.

صحبت از سخت افزار مورد نیاز برای فیلم برداری Slow Motion شد و باید بگوییم که این ویژگی در تنها در پرچمداران جدید مایکروسافت و سه گوشی قدیمی یعنی لومیا ۱۵۲۰ و ۹۳۰ و آیکون یافت می شود. روش کار بسیار ساده است، پس از دریافت آخرین آپدیت اپلیکیشن Windows Cmera باید وارد آپلیکیشن دوربین سیستمی شده و به حالت فیلم برداری سویچ کنید. سپس اگر گوشی شما این ویژگی را پشتیبانی کند، در نوار ابزار بالایی، آیکون یک لاک پشت را خواهید دید، پس از تپ کردن روی آن در قسمت پایینی رابط کاربری اپلیکیشن دوربین عبارت Slow Motion ظاهر خواهد شد، به این معنی که می توانید با تپ کردن روی آیکون ضبط فیلم، کار خود را آغاز کنید. توجه داشته باشد که در هنگام فیلم برداری، آنچه در نمایشگر مشاهده خواهید کرد، خیلی معمولی و عادی است، یعنی اینگونه نیست که حرکات آهسته در هنگام فیلم برداری نمایان شوند. پس از ضبط فیلم می توانید با مراجعه به اپلیکیشن Photos به تماشای آن بنشینید.

حال اگر شما اپلیکیشن افزونه Photos را نصب کرده باشید، می توانید این ویدیوی آهسته را ویرایش نیز بکنید، مثلا می توانید قسمتی از ویدیو را انتخاب کرده و آن را خیلی خیلی آهسته تر از آنچه هست بکنید. البته هنوز مشکلاتی نیز وجود دارد. برای مثال شاید نتوانید ثانیه های ابتدای فیلم را آهسته تر کنید. هم چنین سرعت عمل اپلیکیشن نیز کمی جای کار دارد. به هر حال این چیزیست که با چند آپدیت،کاملا خواهد شد. در ادامه می توانید یک ویدیوی آهسته که توسط لومیا ۱۵۲۰ ضبط شده را مشاهده کنید:

تماشا کنید


ویدیو مرتبط :
مقایسه فیلمبرداری ۴k لومیا ۹۵۰xl با ال جی G۴