سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابراز نگرانی آژانس پناهندگان سازمان ملل از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس پناهندگان سازمان ملل درباره توافق حاصل شده میان ترکیه و اتحادیه اروپا که منجر به بازگرداندن پناهجویان به ترکیه می‌شود ابراز نگرانی کرد.

«وینسنت کوشتل» (Vincent Cochetel) مدیر منطقه‌ای اروپای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رادیو «آر تی اس»‌سوئیس تأکید کرد مسئله بازگشت پناهجویان به ترکیه به عنوان کشوری که هنوز برخی از ملیت‌ها در آن از امنیت کافی برخوردار نیستند مایه نگرانی است.

وی افزود: میزان پذیرش پناهجویان از کشورهای افغانستان و عراق و برخی دیگر در ترکیه، بسیار پایین و حدود سه درصد بوده است. بازگرداندن مردمی که از حفاظت و امنیت کافی در ترکیه برخوردار نیستند، به این کشور مشکلات عدیده‌ای را در قالب قوانین اروپا و قوانین بین‌الملل بوجود می‌آورد.

مدیر اروپای آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین تأکید کرد: من امیدوارم که طی ده روز آینده تضمین‌های بیشتری در این رابطه ارائه گردد و این اطمینان حاصل شود که پناهجویانی که به ترکیه بازگردانده می‌شوند، دست‌کم از فرصت بررسی درخواست پناهندگی برخوردار خواهند بود.

مقامات اتحادیه اروپا در پایان نشست اضطراری روز دوشنبه در بروکسل، از توافق با آنکارا برای متوقف کردن جریان ورود پناهجویان به اروپا از ترکیه خبر دادند. 

این توافق پس از آن به دست آمد که مقامات اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی اضطراری را با حضور مقامات دولت ترکیه از جمله احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه در بروکسل برگزار کردند. هدف از این نشست، یافتن راه چاره‌ای برای متوقف کردن موج ورود پناهجویان به اروپا از ترکیه بود. 

جنگ در سوریه و عراق موجب شده تا در ماه‌های گذشته بزرگترین بحران آوارگان پس از پایان جنگ دوم جهانی شکل بگیرد.

بنا بر اعلام سازمان بین‌المللی مهاجران، تنها در سال جاری میلادی حدود 135000 مهاجر از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اد و بیش از 500 نفر در این مسیر جان خود را از دست داده‌‌اند. 

همزمان هزاران پناهجو به واسطه تشدید قوانین مرزی از سوی مقدونیه، در مرز این کشور با یونان گیر افتاده‌اند. 

اغلب این پناهجویان از طریق ترکیه خود را به اروپا رسانده‌اند. 

مقامات اتحادیه اروپا پیش از نشست روز دوشنبه گفته بودند که قصد دارند آنکارا را برای افزایش تلاش‌ها جهت جلوگیری از عزیمت پناهجویان به سمت اروپا، تحت فشار قرار دهند. برخورد با باندهای قاچاق انسان و همچنین مسدود کردن مسیر پناهجویان موسوم به «مهاجران اقتصاد»، یعنی گروهی از افراد که نه از بیم جانشان بلکه به امید وضعیت اقتصادی بهتر کشورشان را ترک می‌کنند، از جمله راه‌های مد نظر اروپا برای کاهش وخامت اوضاع است. 

در مقابل بروکسل وعده داده است که کمک‌های خود به ترکیه را برای میزبانی از پناهجویان افزایش دهد. آنکارا می‌گوید اروپا باید علاوه بر مبالغ پیشین، 3 میلیارد دلار دیگر به ترکیه کمک مالی کند. بروکسل بر اساس طرحی که سال گذشته مورد توافق قرار گرفت، با پرداخت 3 میلیارد دلار به ترکیه موافقت کرد، اما آنکارا می‌گوید این مبلغ باید دو برابر شود. 

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
ابراز نگرانی سازمان ملل از وضع وخیم مسلمانان میانمار