سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشگاه فرهنگیان برای تربیت دانشجومعلمان باید شبانه‌روزی اداره شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه فرهنگساز است و نقش این دانشگاه پیش از آنکه اثربخشی آموزشی باشد، اثربخشی فرهنگی است.

وی  افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با آگاهی نسبت به جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزشی کشور، شبانه‌روزی بودن آن راتصویب کرد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص دلایل شبانه‌روزی بودن این دانشگاه گفت: در مرحله اول پایبندی به قانون و قانونمداری است، شبانه‌روزی بودن پردیس‌ها  و مراکز آموزش عالی در جهت اجرای قانون متعهدین خدمت مجلس شورای اسلامی است و در ماده 6 این قانون صراحتا به شبانه‌روزی بودن دانشگاه‌های تربیت معلم اشاره شده است. 

مهرمحمدی ادامه داد: هنگام پذیرش دانشجو معلم در دفترچه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صراحت قید شبانه‌روزی روزی بودن پردیس‌ها در مراکز تربیت معلم آمده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص تاثیرگذاری شبانه‌روزی بودن دانشگاه‌ فرهنگیان در تربیت دانشجو معلمان عنوان کرد: اصولا شبانه‌روزی بودن دانشجومعلمان تاثیر زیادی در تربیت آنها دارد چون بیشتر وقت خود را در محیط پردیس‌های دانشگاه می‌گذرانند و علاوه بر فراگیری دروس کلاسیک، زندگی جمعی و اجتماعی را نیز تجربه می‌کنند. دانشجومعلمان همچنین با برقراری تعاملات سازنده، تجارب ارزشمندی را کسب می‌کنند البته این موضوع منوط به آن است که برنامه‌های آموزشی و تربیتی اجرا شده به لحاظ کمی و کیفی از استانداردهای لازم برخوردار باشد. 

مهرمحمدی در خصوص ویژگی‌ها و خصوصیات یک سرپرست شبانه‌روزی متعهد و مجرب بیان کرد: با توجه به مسئولیت خطیر این افراد قطعا شناخت ویژگی‌های روانی نوجوانان و دغدغه‌های آنها مهم است. تسلط بر مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، ابتکار و خلاقیت آنها برای ایجاد ارتباط با دانشجومعلمان نیز اهمیت دارد، مدیریت بحران، خوش‌خلقی، آداب معاشرت نیز از جمله موارد مهم انتخاب یک سرپرست واجد شرایط است. همچنین سرپرستان باید از روحیه پژوهشی کافی برخوردار باشند. 

وی ادامه داد:‌ در سیستم آموزش و پرورش شبانه‌روزی، دانشجومعلمان زندگی به دور از خانواده را تجربه می‌کنند و در توانایی آنها در تطبیق با محیط و حل مشکلات شخصی محک می‌خورد. در این سیستم دانشجومعلمان از استقلال فکری، روحی و روانی برخوردار شده تا در آینده بتوانند در تربیت دانش‌آموزان موفق‌تر عمل کنند. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون استخدامی که منجر به طی فرصت یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان می‌شود نشان از توانمندی دانشگاه برای تربیت معلمان حرفه‌ای و با صلاحیت دارد. پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه و احراز صلاحیت‌های حرفه‌های معلمان به استخدام وزارت آموزش و پرورش درمی‌آیند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تلاش شبانه روزی اداره مناطق طبیعی و آبخیزداری با کمترین امکانات برای حفاظت از جنگل‌ها در مقابل آتش سوزی