سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت سیلوی ١٠٠‌هزار تنی در بندر شهید رجایی و اتصال به خط‌آهن/ الزام شرکت‌های بندری به احداث ریل‌


‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ابراهیم ایدنی‌ از رشد ١٠٨درصدی تناژ کالای حمل شده از طریق ریل در ٧ ماهه سال  ٩٤ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

وی افزود: بندر شهید رجایی طی دوازده ماهه سال ٩٣ با حمل ریلی ٣میلیون و ٢٣٧هزار و ٨٣٦ تن کالا توانست در بین همه بنادر ریلی ایران رکورد دار بیشترین رقم شود، این در حالی است که‌ در ٧ ماهه سال جاری، ٣میلیون و ٩٣٤هزار و ٧٨٦ ‌تن کالا از این طریق جابه‌جا شده که یک رکورد جدید در حمل و نقل ریلی بنادر کشور محسوب می‌شود.

وی گوگرد، پنبه، گنداله آهن ، کانتینر، نفت کوره، مس، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل، گندم و خودرو را از جمله کالاهای حمل شده از طریق خط ریلی دانست که از طریق بندر شهید رجایی جابه‌جا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به جابه‌جایی ٤١٥ هزار و ٥٧٣ تن گنداله آهن با استفاده از ٥هزار و٦٠٠ واگن در ٧ ماهه اول سال  ٩٤ در بزرگترین بندر تجاری ایران، اضافه کرد: به عنوان مثال در زمینه حمل این نوع کالا، رشد ٦٨ درصدی به لحاظ تناژ و رشد ١٢٠درصدی به لحاظ تعداد واگن استفاده شده طی مدت یاد شده به ثبت رسیده است.

ایدنی‌ بیان کرد: از ابتدای سال جاری، جابه‌جایی ٣٣١ هزار و ٣٩٧ تن محموله کانتینری نیز از طریق ٦هزار و ٧٤٧ واگن در این بندر به انجام رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آماری انجام شده، نسبت حمل ریلی به حمل جاده‌ای کالا از ١٠درصد در سال ٩٣ به ٢٦ درصد در سال ٩٤ افزایش یافته است که یک جهش چشمگیر نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ایمنی بالای کالا، کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت کمتر و کاهش ترافیک در حمل ریلی بار، تصریح کرد: الزام شرکت‌های بندری به احداث ریل در محوطه‌های واگذار شده از جمله برنامه‌های توسعه حمل و نقل ترکیبی در این بندر است.

وی از ساخت‌ دستگاه باسکول استاتیک - دینامیک با سرمایه گذاری ۳.۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی و احداث خط فرعی انبار روباز غله به طول ٦٠٠ متر با سرمایه‌گذاری ٧ میلیارد ریالی اداره کل بنادر هرمزگان و شرکت راه‌آهن به عنوان اقدامات عملیاتی شده در بندر شهید رجایی برای افزایش زیرساخت های ریلی ‌‌خبر داد.

ایدنی‌ احداث ساختمان کارگزاران ریلی در زمینی به مساحت ٥٠٠ متر مربع را به عنوان برنامه های آتی این بندر دانست و اظهار داشت: پروژه احداث شانتینگ‌یارد ریلی مواد نفتی در زمینی به مساحت ٥,٥ هکتار و با پیش‌بینی سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی نیز در حال طی شدن مراحل اجرایی ‌است.

وی از احداث سیلوی غلات ١٠٠ هزار تنی با دسترسی ریلی در زمینی به مساحت حدود ٤٠ هزار متر مربع سخن به میان آورد و گفت: مراحل اجرایی این پروژه با پیش‌‌بینی سرمایه گذاری ٣٦٠ میلیارد ریالی از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

ایدنی صرفه جویی٤٠ درصدی زمان و مسافت و ٣٠ درصدی هزینه حمل را از جمله ویژگی منحصربه‌فرد بندر شهید رجایی در میان بنادر منطقه اعلام کرد و افزود: خالی بودن ٢٠ میلیون تن ظرفیت بندر در کریدور شمال-جنوب فرصتی است تا کالای کشورهای آسیای میانه به جنوب شرق آسیا و از این مناطق به اروپای شرقی و قفقاز جابه‌جا شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: بندر شهید رجایی با دارا بودن ٥٣ کیلومتر شبکه ریلی، طی سال گذشته موفق شد بیش از ٦٤ درصد کل کالاهای حمل شده در بنادر کشور از طریق خط ریلی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
رشد ترانزیت پنبه در بندر شهید رجایی