علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شرایط بازار کار حساس است/ ابلاغ الگوهای جدید آموزش شغلی


به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با تاکید بر لزوم ارتقای نقش آفرینی آموزش‌ها به عنوان زیربنای توسعه پایدار گفت: توانمندسازی جامعه با طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی امکان‌پذیر است.

وزیر کار، توانمندسازی همراه با عدالت به گونه ای هدفمند و پایدار را به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنها یک سازمان برای بسترسازی اشتغال نیست بلکه یک سازمان برای خدمت و ایجاد رفاه در جامعه است.

وی تصریح کرد: گسترش عدالت اجتماعی به ویژه از طریق توانمندسازی زنان و آسیب دیدگان اجتماعی به وسیله آموزش های مهارتی و اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و نیز بسیج ظرفیت‌ها و  توسعه مشارکت ذینفعان به ویژه به منظور فراهم سازی بستر مناسب جهت گسترش حضوربخش غیردولتی و تعاونی اساس ترین محورهایی است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای می بایست مورد توجه قرار دهد.

ربیعی، استقرار نظام جامع مهارت و فناوری به ویژه از طریق یکپارچه سازی آموزش های مهارتی و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت آموختگان، ساماندهی استانداردها و منابع آموزشی سازمان، طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی با رویکرد تقاضا محوری و مبتنی بر محیط کار را از جمله برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جامعه عنوان کرد.

وزیر کار، توسعه مشاوره های آموزشی و شغلی را با هدف تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و ایجاد شغل از خانه تا کارخانه خواستار شد. ربیعی بر تشکیل شورای راهبردی با حضور مدیران گذشته با هدف بهره گیری از تجربیات آنان تاکید کرد. 

ربیعی تاکید کرد: در توسعه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی کار، راهبرد اصلی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای می بایست ارتقای نقش آفرینی آموزش ها به عنوان زیربنای توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری مدنظر قرار گیرد.

این عضو کابینه تدبیر و امید تاکید کرد: لحاظ کردن شرایط حساس و ویژه بازار کار و وضعیت اشتغال کشور در تدوین سیاست‌ها و راهبردها و اجرای برنامه های سازمان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی به اصل شایسته سالاری در انتصابات نیز اشاره کرد و گفت: ترکیبی از علم و عمل، تعهد و تخصص در انتصابات مورد توجه بوده و این اعتقاد، محور عمل ما در پیشبرد برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.


ویدیو مرتبط :
آموزش نحوه کار سنسور القایی (Inductive) حساس به فلز