سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور آموزش‌وپرورش در جریان انتخابات بدون تعصبات جناحی و سیاسی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: اساس کار آموزش و پرورش در دولت یازدهم سند تحول بنیادین و نقشه راه سند آن است. این سند مبنای تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش تا پایان سال 1399 در قالب برنامه ششم توسعه و تا چشم انداز ایران 1404 در قالب برنامه هفتم توسعه است و پیش بینی می‌شود که فعالیت‌های آموزش وپرورش در راستای تحقق و اجرای سند تحول صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تربیت تک ساحتی در فرد هم برای جامعه و هم برای خود شخص مشکل ایجاد می‌کند،‌ افزود: تلاش آموزش وپرورش این است که خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش آموزی باشد که ابعاد شش گانه تربیت در آن متجلی است لذا نقش معاونین پرورشی و رؤسای سازمان ‌دانش آموزی درتحقق ابعاد شش گانه تربیت مؤثر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش وپرورش دولت یازدهم به هیچ عنوان به دنبال تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی نیست و همواره تأکید می‌کند که فعالیت‌ها به صورت برنامه محور و مبتنی بر شناخت سیاست‌ها،‌ تبیین اهداف و تبدیل آنها به فعالیت‌ها با درنظر گرفتن مقدمات باشد. مطالعه مخاطب، محیط و تحولات محیطی ضرورت حرکت با برنامه است که هم در ستاد، استان‌ها و مناطق و هم در مدرسه باید شناخت دقیقی از مشکل، ‌مسئله، فرصت‌ها وتهدیدها و نقاط قوت و ضعف سازمان داشته باشیم تا براساس این داده‌ها نسبت به برنامه ریزی و اجرای آن اقدام کنیم.

فانی با بیان اینکه، گام اول در هر مسئله شناخت مسئله است، خاطرنشان کرد: مسئله یعنی نه آن چیزی که دیده می‌شود بلکه عاملی است که مبنای بروز مسئله است لذا برخوردهای اساسی در حوزه تربیت فرهنگی - اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که ما باید در فرآیند تعلیم و تربیت به آن رسیدگی کنیم و حضور معاونین پرورشی و رؤسای سازمان دانش آموزی در جلسات مختلف می‌تواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه لازمه تحول در هر سازمانی، تحول در منابع انسانی است، افزود: اگر به دنبال تحول در نظام آموزشی هستیم باید در کنار زیرنظام‌های مختلف سند تحول بنیادین، زیرنظام منابع انسانی را به صورت ویژه در نظرداشته باشند به دلیل آنکه بدون نیروی انسانی توانمند و با انگیزه و متخصص هیچ سازمانی قادر به ایجاد تحول نیست و ‌آموزش وپرورش نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه سازمان دهی و بهسازی نیروی انسانی یکی از سیاست‌های پنج گانه آموزش وپرورش است،گفت: این موضوع باید در حوزه پرورشی با جدیت دنبال شود که آموزش وپرورش با اجرای طرح رتبه بندی معلمان در ابتدای مهرماه اولین گام ارتقای انگیزه در بین کارکنان را برداشت.

فانی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری گفت: تلاش آموزش وپرورش حضور حداکثری معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان در این انتخابات و برگزاری شکوهمند آن بدون تعصبات جناحی و سیاسی است.

وی با تأکید بر موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس کشور تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در مدرسه می‌تواند در تعمیق اعتقادات دانش آموز و بروز رفتار اسلامی مؤثر باشد و جزو اولویت‌های اصلی آموزش وپرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تربیت سیاسی، اجتماعی دانش آموزان را از وظایف کلیدی سازمان دانش آموزی عنوان کرد و افزود: شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی همه در راستای تحقق تربیت اجتماعی و سیاسی فعالیت می‌کنند به طوری که دانش آموزان در قالب فعالیت‌های گروهی یاد می‌گیرند چگونه باهم تعامل کنند‌ نظرات یکدیگر را تحمل کنند و برنامه‌های گروهی خود را پیش ببرند و چنانچه این تربیت در دانش آموزان نهادینه نشود قطعا درآینده مشکلات خاصی برای آنها بوجود خواهد آمد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فانی تمرکززدایی را یکی از سیاست‌های اصلی آموزش وپرورش عنوان کرد و ادامه داد: مدرسه محوری یکی از برنامه‌های اجرایی ذیل این سیاست است که می‌تواند در تربیت دانش آموزان مؤثر واقع شود و آموزش وپرورش تلاش می‌کند تمام فعالیت‌ها در درون مدرسه شکل بگیرد از این رو تقویت ارکان مختلف آموزشی مدرسه و استفاده از مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیا، امکانات محلی، شوراهای مردمی و انجمن اولیا و مربیان می‌تواند در تقویت اهداف آموزش و پرورش موفق باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حماسه سیاسی 05 / حضور پر امید و بانشاط در انتخابات