سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتایج رسمی انتخابات پارلمانی ترکیه اعلام شد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، کمیته عالی انتخابات ترکیه نتایج رسمی و نهایی انتخابات پارلمانی این کشور که یکم نوامبر برگزار شد را اعلام کرد. 

طبق اعلام این کمیته، حزب عدالت و توسعه با کسب 49.5 درصد آرا - که فراتر از تمامی نظرسنجی‌ها بود - توانست 317 کرسی از 550 کرسی مجلس بزرگ ملی این کشور را از آن خود کند. 

حزب جمهوری‌خواه خلق نیز توانست 25.32 درصد آرا (134 کرسی) و حزب حرکت ملی 11.9 درصد آرا (40 کرسی) را کسب کردند.

همچنین حزب دموکراتیک خلق‌ها با کسب 10.76 درصد آرا توانست 59 کرسی پارلمان این کشور را از آن خود کند.

سعدی گووِن، رئیس کمیته عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که از مجموع 56 میلیون و 949 هزار و 9 شهروندی که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند، 48 میلیون 537 هزار 695 تن آرای خود را صندوق‌ها انداخته که نشان دهنده مشارکت 85.23 درصدی است.

گووِن همچنین گفت که انتخابات پارلمانی ترکیه به شیوه‌ای «مطمئن و شفاف» برگزار شد.

طبق قانون اساسی ترکیه، اولین نشست پارلمان جدید این کشور باید ساعت 3 بعد از ظهر روز پنجم پس از اعلام نتایج رسمی برگزار شود.

بر این اساس انتظار می‌رود که پارلمان نخستین نشست خود را 17 نوامبر برگزار کند که طی آن مراسم تحلیف نمایندگان مجلس جدید برگزار شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درگیری ها بعد از اعلام نتایج انتخابات ترکیه