علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



قضات با ناهنجاری ها مقابله کنند/ قوه قضائیه پناهگاه ضعفا


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پور محمدی عصر چهارشنبه در جمع قضات استان سمنان در محل دادگستری شهرستان گرمسار، با اشاره به اینکه دفاع از حقوق مردم رسالت ویژه قضات در کشور است، بیان داشت: قاضی می بایست فضا را برای حفاظت و ارتقاء امنیت عمومی مردم مهیا سازد.

وی افزود: دشمن امروزه برای فرهنگ ما برنامه ویژه ای دارد لیکن با وجود این طمع دشمن، باید بیش از پیش هوشیار بود و شرایط را رصد کرد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه قوه قضائیه پناهگاه ضعفا است، گفت: قضات باید در راه احقاق حقوق مظلومان و مورد ظلم قرار گرفتگان اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که تفکر غالب در کشور بر قوه قضائیه، همان اصطلاح معروف، پناه ضعفا است و این مهم نباید با برخی برخوردهای اشتباه مورد سوال قرار گیرد.

پور محمدی خاطرنشان کرد: نباید در امورات مردم کوتاهی کرد و دولت یازدهم در این راستا به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد لیکن توصیه اکید ما به قضات نیز همواره این بوده است که در احقاق حقوق مردم بگوشند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در خاتمه با اشاره به فعالیت های دستگاه قضا در استان سمنان، افزود: خوشبختانه این استان از لحاظ رسیدگی به پرونده های قضایی، قضات، وکلا، سیستم دارسی و دادگاه، حجم پرونده های ورودی و مختومه شرایط نسبتا مناسبی دارد.


ویدیو مرتبط :
عزم قوه قضائیه برای مقابله با مفاسد اقتصادی