سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سید حسن نصرالله:عملیات استشهادی «احمد قصیر» بزرگترین عملیات طی ۳۳ سال گذشته بود


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در 16 فوریه 1985 در گرد‌همایی عظیم شهیر صیدا که به اعلام علنی شکل گیری حزب الله منجر شد، یازدهم نوامبر سالروز شهادت «احمد قصیر» را «روز شهید» نامگذاری کرد.

20 آبان 61، یادآور هلاکت 151 صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه در جنوب لبنان است؛ عملیاتی که آن را «احمد» 15 ساله به شیوه خاص خود با پژو 504 انجام داد و دبیرکل حزب‎الله در سخنرانی امروز(چهارشنبه) خود این روز را گرامی داشت.

سید نصرالله گفت: حزب الله به مناسبت شهدای مقاومت از جمله احمد قصیر و دیگر شهدای حزب الله از جمله سید عباس موسوی و عماد مغنیه، امروز را روز شهدا حزب الله نامگذاری کرد.

سید حسن نصرالله افزود: ما به عنوان کسانی که در قید حیات هستیم به شهدای مقاومت تبریک م یگوئیم و از آنها تشکر می کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی‎که درباره پیروزی‎ها سخن می‎گوئیم، این به برکت و فضل شهدای مقاومت و ارتش لبنان، سوریه و گروه های فلسطینی است.

سید حسن در بخشی از صحبت‌هایش با تبریک و تهنیت به شهدایی که با آزادی از زندان دنیا فانی به حیات ابدی و جاویدان رسیدند، اظهار داشت: آنها از این زندان به حیات در کنار الله رسیدند و به سعادت و امنیت رسیدند که این زندگی حقیقی است و زندگی ما بازی است

دبیرکل حزب الله گفت: از مهمترین دست آوردها و پیروزی هایی که در پی ریخته شدن خونه شهداء به دست آمده است، دمیدن روح جهاد و مقاومت و انتشار بذر عزت و کرامت، رد خفت و کسالت و بیداری معنوی در جامعه است.

وی در ادامه اظهار داشت که به برکت خون شهیدان است که خاک لبنان پس از سال‌های طولانی اشال آزاد شد، اسرا از زندان‌ها بیرون آمدند و امنیت به دلیل معادله پاسخ در مقابله با تکفیری‌ها در جنوب لبنان برقرار شد.

نصرالله در ادامه روحیه جهادی و شهادت طلبانه را اسلحه قدرتمند مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا در جهت تقویت ذخایر تسلیحاتی این دشمن توصیف کرد و افزود: اگر منتظر می‌ماندیم تا با رسیدن به امکانات به مقابله با دشمن می‌رفتیم دشمن پیروز می‌شد و به هژمونی دست پیدا می کرد که بار دیگر با اننتفاضه جدید و مقاومت در قضیه فلسطین و مقدسات دمیده شد.

وی ابراز داشت: دشمن صهیونیستی ملت فلسطین را محاصره کرده است و اجازه ورود سلاح به آنرا نمی دهد و در طی عملیات‌های خود نیروهای جهادی و مقاومت را هدف قرار می دهد ولی نتوانسته جلو انسان‌ها را بگیرد و این مردم با چاقو از زن و مرد گرفته به نبرد با صهیونیست‌ها رفته اند.

دبیرکل حزب االله تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که می‎توانیم از طریق روحیه و جنبش مقاومت را که یکی از دست‎آوردهای خون شهدا است، حفظ کنیم و آن را گسترش دهیم، جنبشی که ما را به سمت جلو حرکت داده است و باعث شده است که سلاح را در دست بگیریم.

وی در خصوص سفر نتانیاهو به آمریکا و حمایت مطلق دولت آمریکا از اسرائیل دو نکته را می‌گویم و باید گفت که دولت آمریکا به طور مطلق از اسرائیل حمایت میکند. آمریکا از «حق» اسرائیل در دفاع از خود در مقابل یک ملت بی‌دفاع حمایت کرد. در خصوص اسرائیل، هیچ خصومت شخصی نیست، بلکه همه چیز جدی است. در خصوص اسرائیل، حزب جمهوری و دموکرات نداریم.

نصرالله افزود: نکته دوم این است که زمانیکه شیطان بزرگ و عوامل آن گرد هم می‌نشینند یعنی اینکه آنها دارند علیه ما برنامه طراحی می‌کنند. من اینجا در روز شهید اعلام میکنم که موضع آنان علیه حزب‌الله نشان میدهد که ما در راه درست در حال حرکت هستیم. اگر آمریکا بیاید از ما تمجید کند آنگاه خواهیم فهمید که در راه غلط هستیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که آنچه در حلب اتفاق افتاد و «کویرس» بعد از سه سال محاصره‌اش شکسته شد، این معنای خودش را دارد. این فرودگاه سه سال استقامت کرد تا اینکه توفیق حاصل شد و محاصره‌اش شکسته شد. این اتفاق معانی زیادی دارد که اولین معنی آن استقامت و فداکاری ارتش سوریه ثابت کرد که این حرف که ارتش سوریه از هم پاشیده است، نادرست است. این اتفاق برای کسانی که به وین خواهند رفت پیام دارد. پیشروی نیروهای ارتش در مسیری که دو طرف آن تروریست‌ها و داعش هستند، نشان دهنده عزم و اراده نیروهای سوریه است.

 دبیرکل حزب الله در خصوص لبنان گفت: مساله خیلی تاسف‌برانگیز است. منتظر خارج هستند و به تبادل اتهام مشغول هستند. مهم‌تر و بدتر این است که حکومت و جامعه و کشور لبنان آنقدر ضعیف است که کشور دارد از دست می‌رود و این طرف، طرف مقابل را ناسزا می‌گوید.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
ویدیو؛ شربت لیموناد و عملیات روانی سید حسن نصرالله