سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیسی: حماسه ۹ دی انقلاب و نظام را بار دیگر بیمه کرد


رئیسی: حماسه ۹ دی انقلاب و نظام را بار دیگر بیمه کرد

نسیم/ دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از کتاب "حماسه نهم دی" تاکید کرد: آنهایی که مدعی خط امام (ره) هستند باید بدانند خط امام شاخص دارد؛ خط امام توجه به قانون، توجه به رأی ملت و توجه به ولایت فقیه است.

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام رئیسی در مراسم رونمایی از کتاب "حماسه نهم دی" که با حضور جمعی از نخبگان سیاسی و فرهنگی برگزار شد ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند خاطرنشان کرد: یک تفاوت کلیدی بین فتنه ی 88 و توطئه های پیش از آن علیه انقلاب اسلامی این بود که در ماجرای فتنه ی 88 دشمن احساس کرد یک جای پایی در کشور برای اجرایی و عملیاتی کردن حقد و کینه ی خود علیه جمهوری اسلامی پیدا کرده است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سال های سال قصد داشتند کشور را به ناامنی بکشانند، تأکید کرد: فتنه گران به این دلیل که دشمنان را «امیدوار» و جای پایی را برای توطئه های کلان آنها علیه انقلاب اسلامی فراهم کردند، مرتکب ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی شدند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مطرح شدن دروغ بزرگ تقلب در سال 88 که بعدها عوامل فتنه رسماً اعلام کردند این شعار صرفاً اسم رمزی برای کشاندن مردم به صحنه ها بوده است و همچنین صدور بیانیه های متعدد توسط کاندیداهای معترض که تشویش اذهان عمومی بود و نیز حمله به مراکز انتظامی و بعضاً نظامی توسط فتنه گران، خاطرنشان کرد: همه ی این کارها و اردوکشی های خیابانی در حالی انجام شد که تا کنون حتی یک سند قابل قبول با توجیه حقوقی برای اثبات ادعای تقلب ارائه نکرده اند.
وی افزود: همان زمان رهبر معظم انقلاب در جلسه ای از مسئولان ستادها دعوت کرده و خطاب به آنها فرمودند که شما افرادی هستید که در میدان بودید، لذا اگر مدرک و سندی برای ادعایتان دارید ارائه کنید؛ اما در همان جلسه هیچ کس سندی ارائه نکرد.
دادستان کل کشور با اشاره به اتهامات سنگین و ظالمانه ای که فتنه گران در آن برهه علیه نظام اسلامی مطرح کرده و جمهوری اسلامی را به کشتن افراد و حتی تجاوز به زندانیان متهم ساختند، اظهار داشت: فتنه گران حتی در برخی موارد برای فردی ختم گرفتند و بعضی کاندیداهای معترض هم در آن شرکت کردند و این در حالی بود که پس از بررسی ها مشخص شد اساساً فردی که برایش ختم گرفته اند زنده و حی و حاضر است.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه انتخابات سال 88 با توجه به میزان مشارکت، یک حماسه ی بزرگ و محل امیدواری برای ملت ایران بود، تصریح کرد: با این حال بعد از انتخابات، حوادثی و فتنه ای را رقم زدند که در آن نشانه های قابل استناد و روشنی از سناریوهای انقلاب مخملی دیده می شد و آنها حقیقتاً به دنبال مواجهه با اصل نظام و اصل ولایت فقیه بودند.
وی با اشاره به اینکه چند ماه بعد از انتخابات اساساً بحث فتنه گران درباره ی خود انتخابات نبود بلکه آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند، افزود: چرا کاندیداهای معترض شکایت خود را از طریق قانونی پیگیری نکردند؟ آنهایی که مدعی خط امام (ره) هستند باید بدانند خط امام شاخص دارد؛ خط امام توجه به قانون، توجه به رأی ملت و توجه به ولایت فقیه است.
دادستان کل کشور همچنین تأکید کرد: شعارهایی از قبیل «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که در فتنه ی 88 سر داده شد هیچ نسبتی با خط امام و انقلاب اسلامی نداشت اما آقایان مرزهای خود را با ضد انقلاب و دشمنان مشخص نکردند و این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب بارها در جلسات مختلف به آنها تأکید کرده بودند که مرز خود را با دشمنی که به وسط میدان آمده مشخص کنید.
حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد که رهبر معظم انقلاب در سال 88 از جمهوریت نظام و رأیی که ملت در صندوق های رأی ریخته بودند دفاع کردند.
وی با اشاره به اظهارات دشمنان انقلاب اسلامی و برخی دولت های مستکبر غربی مبنی بر اینکه درب سفارتخانه هایمان به روی اغتشاشگران در ایران باز است، افزود: مردم ایران دیدند که سمت گیری اغتشاشات و اعتراضات به سمت اصل نظام رفته و حال آنکه فرزندان این ملت در راه تثبیت این نظام خون داده اند، لذا ملت ایران بدون هیچ گونه بخشنامه و دستورالعمل اراده کرده و به صحنه آمدند.
دادستان کل کشور حماسه نهم دی را تجلی «اراده ی ملی» توصیف کرد و با بیان اینکه این حماسه، بروز و ظهور دشمن شناسی و زمان شناسی ملت ایران و حقیقتاً جزو ایام الله بود، گفت: در این حماسه ی بزرگ حتی افرادی که به کاندیداهای معترض رأی داده بودند نیز حضور داشتند.
حجت الاسلام رییسی در ادامه تأکید کرد: درحالی که طی هشت ماه فتنه گری و اغتشاش و بلوا و ناامنی، دشمنان کاملاً امیدوار شده بودند، اما پس از 9 دی لحن دولت ها و رسانه های استکباری کاملاً تغییر یافت و این حماسه که در آن دست قدرت الهی متجلی بود، انقلاب و نظام را بار دیگر بیمه کرد.
وی در پایان همچنین با اشاره به کم کاری برخی خواص در فتنه ی 88 که بعضی با مواضع قابل تأمل و بعضی دیگر با سکوتشان زمینه را برای فتنه انگیزی فتنه گران مهیا کردند، تصریح کرد: ضرورت تبیین بیش از پیش حماسه ی 9 دی توسط نخبگان همچنان احساس می شود؛ لذا جا دارد از مؤسسه ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی که به تدوین این کتاب همت گماشته است، تشکر و قدردانی شود.


ویدیو مرتبط :
حماسه نهم دی، انقلاب سوم ملت ایران