سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابتکار یک معلم برای کشت گیاهان دارویی


اگر معلم باشی و دلداده‌ی شغلت باوجود همه‌ی مشکلات می‌توانی در زمینه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنی، می‌توانی در سلامت جامعه‌ات نقش‌آفرین باشی و برنامه‌ها را نه نمادین بلکه به معنای واقعی اجرا کنی.

آموختن راه و رسم آموزگاری است، در دورانی که فضای مجازی حتی جای صحبت و هم‌نشینی با والدین را گرفته‌اند هستند معلمانی که می‌خواهند در سازندگی دانش‌آموزانشان نقش بیافرینند، این سازندگی در نقطه‌ای از ایران در روستای «سراب» از توابع دهستان «کارزان» در بخشی به همین نام در شهرستان تازه‌تاسیس سیروان خود را در قالب کشت گیاهان دارویی در محوطه‌ی مدرسه‌ی متوسطه‌ی اول «آیت‌الله خامنه‌ای» خود را نشان نشان داده است.

«ماشاالله مرشدی» - مدیر جوان این دبیرستان با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در این دبیرستان حدود 28 نفر دانش‌آموز درس می‌خوانند به اقتضای محیط روستایی محوطه‌ی دبیرستان زیاد است همه‌اش در این فکر بودم که چگونه می‌توانم از این فضا استفاده کنم تا اینکه به صورت اتفاقی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه کشت گیاهان دارویی آشنا شدم و با گرفتن بذر به‌لیمو، مریم‌گلی، نعنا فلفلی، آویشن، گل همیشه‌بهار، کلم‌سنگی و زردک از مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این نهاد، با کمک دانش آموزان مزرعه‌ای کوچک در حیاط مدرسه شکل گرفت.

این معلم ادامه داد: متاسفانه همه‌ی ما شاهد مصرف انواع داروها در زندگی روزمره به بهانه‌های مختلف حتی یک سرماخوردگی یا حساسیت‌های فصلی هستیم و یخچال‌های ما مملو از داروهایی است که جایگزین طبیعی دارند، بنابراین تصمیم گرفتم به عنوان یک معلم دانش‌آموزان را با گیاهان داروییی آشنا کنم و هنگامی که در جلسات با والدین دانش‌آموزان، پدران و مادرانی را می‌بینم که با عشق و علاقه به مزرعه‌ی کوچک ما نگاه می‌کنند به اهمیت کارم بیشتر پی می‌برم.

مرشدی گفت: هنگامی که دانش‌آموزان با علاقه‌ی زیاد در وجین کردن و آب دادن به این مزرعه کوچک به همدیگر کمک می‌کنند احساس می‌کنم این مهم‌ترین زنگ مدرسه است چون همکاری و کار دسته‌جمعی را در این مزرعه فرامی‌گیرند و امیدوار می‌شوم برخی از آنها به این مهارت‌ها رو بیاورند و چه بسا برخی علاقه‌های آنها را آشکار کند تا در متوسطه‌ی دوم بتوانند مسیر زندگی خود را مشخص کنند چون متاسفانه جای این موضوع در کتاب‌های درسی خالی است و اگر معلمان ما تنها به کتاب‌ها تکیه کنند مشکلات حل نخواهد شد.

این معلم ادامه داد: یکی دیگر از شیرین‌های این کار هنگامی است که محصولات این مزرعه‌ی کوچک را بسته‌بندی شده به والدین دانش‌آموزان هدیه می‌کنم، هدیه‌ای که امیدوارم جایگزین قرص و شربت‌هایی شود که گاه و بیگاه و به بهانه‌های مختلف به مصرف آنها عادت کرده‌ایم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشت گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد