سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«گیلانی» رئیس و «حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان شدند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اخبار ضد و نقیض از انتصاب «اسحاق گیلانی» به عنوان رئیس و «حبیبه سرابی» در سمت معاون شورای عالی صلح افغانستان در فضای مجازی منتشر شده است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که «عبدالحکیم مجاهد» سرپرست شورای عالی صلح افغانستان به تازگی گفته بود که اختلاف «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی این کشور مانع اصلی تعیین هیئت اداری این شورا است.

چندی قبل، پس از برگزاری جلسات متعدد میان فرماندهان و سران جهادی افغانستان با دولت افغانستان اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است یونس قانونی از افراد جهادی افغانستان از سوی اشرف‌غنی به عناون رئیس شورای عالی صلح افغانستان برگزیده شود.

گفته می‌شود گیلانی با احزاب جهادی افغانستان نیز در این رابطه وارد گفت‌وگو شده و رضایت ان‌ها برای این موضوع گرفته است.

شورای عالی صلح افغانستان چندی قبل از قطع شدن کمک‌های کشورهای کمک‌کننده به این شورا خبر داده بودند.

«محمداسماعیل قاسمیار» مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان نیز گفته بود که این کمکها به دلیل مشخص نبودن سرنوشت ریاست این شورا قطع شده است.

قاسمیار اظهار داشته بود که کشورهاى مختلف، چند سال قبل در کنفرانس لندن به ارائه کمکهای مالی به شوراى عالى صلح متعهد شدند و همچنین در نشست کابل بر این تعهدات تأکید کردند اما از آغاز سال جاری میلادی این کمکها قطع شده است.

آمریکا، انگلستان، ژاپن و آلمان ازعمده‌ترین کشورهاى کمک‌کننده به شوراى عالى صلح افغانستان هستند.

شورای عالی صلح افغانستان از زمان شهادت برهان‌الدین ربانی در وظایف خود روند نزولی را طی کرده و اکنون نقش بارزی در جریان صلح افغانستان بازی نمی‌کند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
انتقاد رئیس شورای عالی صلح افغانستان از عملکرد طالبان