علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تدریس ۲۴ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور همدان


به گزارش خبرنگار مهر، صفی الله صفایی ظهر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری بابیان اینکه دانشگاه پیام نور یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان است، گفت: دانشگاه پیام نور رتبه شش را در آسیا دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور شناخته‌شده است.

وی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه ۱۳ را در کشور دارد، عنوان کرد: این دانشگاه دارای ۷۰۰ هزار دانشجو و ۴ هزار عضو هیئت‌علمی است.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان با اشاره به مسئله کاهش دانشجو در مقطع کارشناسی افزود: در دو سال اخیر به دلیل روند کاهش جمعیت و پیدایش دانشگاه‌های موازی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی با بحران کاهش دانشجو روبه‌رو هستیم.

صفایی در ادامه گفت: به دلیل کاهش دانشجو تصمیم گرفتیم ورود دانشجویان را در مقطع کارشناسی ارشد افزایش دهیم و به همین دلیل ۲۴ رشته کارشناسی ارشد در مرکز همدان و دیگر مراکز دانشگاه پیام نوراستان تدریس می‌شود.

وی بابیان اینکه برای ارتقا سطح علمی و اداره دانشگاه‌ها اصلاحاتی صورت گرفته است، گفت: باید اصلاحات را از درون انجام دهیم و یکی از وظایف در این راستا ارتقا سطح علمی اساتید است.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان با اشاره به حوزه کارآفرینی عنوان کرد: در حوزه‌ی کارآفرینی اقدامات زیادی انجام‌شده و دوره‌های بسیاری را برای دانشجویان برگزار کرده‌ایم که با استقبال بی‌نظیر دانشجویان و اساتید روبه‌رو شدیم.

صفایی در ادامه به برگزاری همایش میر سید علی همدانی  گفت: این  همایش زمینه‌ای بود تا دانشگاه پیام نور همدان در سطح کشور مطرح شود.

مدیر پژوهشی و کارآفرینی مدیر پژوهشی دانشگاه پیام نور همدان نیز در این مراسم  گفت: دانشگاه پیام نور تصمیم دارد از سمت رویکرد آموزشی به کارآفرینی برسد.

نصرالله عرفانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دانشگاه پیام نور در سطح کشور و جهان گفت: دانشگاه پیام نور جزو یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است افزود: این دانشگاه در سطح کشور رتبه ۱۳ را دارد.

مدیر پژوهشی و کارآفرین در ادامه عنوان کرد: در دانشگاه پیام نور چهار هزار عضو هیئت‌علمی داریم و نام سه تن از این افراد جزء ۱۰۰ دانشمند برتر جهان است.

عرفانی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه پیام نور درزمینهٔ پژوهشی گفت: در سال ۹۳، ۱۳ طرح پژوهشی و یک همایش ملی را به اتمام رساندیم.

وی بابیان اینکه ۲۱۴ مقاله از سوی دانشگاه پیام نور استان همدان در همایش‌ها ارائه‌شده است، افزود: ۵۸ مقاله در همایش بین‌المللی داخلی و دو مورد در همایش‌های بین‌المللی خارجی ارائه شد.

مدیر پژوهشی و کارآفرینی بابیان اینکه در سال ۹۳، ۱۲۹ مقاله از سوی دانشگاه پیام نور استان همدان در مجلات علمی ارائه شد عنوان کرد: ۱۸ مقاله در «ای اس ای» و ۴۴ مقاله در «سی اس ای» و ۳۰ مقاله درزمینهٔ علمی پژوهشی از طرف دانشگاه پیام نور استان همدان ارائه‌شده است.

عرفانی در ادامه افزود: در سال ۹۳، ۱۰ کتاب را تألیف و ترجمه از طرف دانشگاه پیام نور استان تألیف و ترجمه شد که دانشگاه پیام نو راستان  تصمیم دارد از سمت رویکرد آموزشی به کارآفرینی برسد.

مدیر پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان همدان د بیان کرد: برای افزایش روند کارآفرینی دوره‌هایی را برگزار کردیم که می‌توان به دوره‌های آشنایی با بهابازار اوراق بهادار، سمینار شرکت‌های دانش‌بنیان، بازدید از مراکز صنعتی اشاره کرد.

 


ویدیو مرتبط :
نشست دانشجویی کارشناسی ارشد - دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل