سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«آستانه» عضو رسمی سازمان تجارت جهانی می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان 15 دسامبر (دی‌ماه)سال جاری در دهمین نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در «نایروبی» کنیا به عضویت دائم این سازمان در خواهد آمد.

«ژانار ایتژناوا» وزیر اقتصاد قزاقستان گفت: طرح الحاق «آستانه» به سازمان تجارت جهانی در داخل کشور به تصویب رسیده و در اجلاس این سازمان در دی ماه این موضوع به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

«الکسی ولکوف» معاون وزیر خارجه قزاقستان گفت: یکی از اولویت‌های  همکاری ما با اتحادیه اروپا تسهیل در رژیم ویزا می‌باشد.

به گفته این دیپلمات، این موضوع مدت طولانی می‌شود که مشکلاتی را برای قزاقستان ایجاد کرده است.

ولکوف معتقد است: با عضویت کامل در سازمان تجارت جهانی فرصت‌های جدید و مناسبی برای راه اندازی کسب و کار در قزاقستان فراهم خواهد شد.

دولت قزاقستان در نظر دارد در آینده قرارداد افزایش همکاری با اتحاد اروپا را به امضا رساند.

سازمان تجارت جهانی (WTO) یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود 30 موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در «ژنو» سوئیس قرار دارد.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
کاهش رشد تجارت از دید سازمان تجارت جهانی