سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نزدیک/ با این دستگاه، به سبک Asus از شنیدن موسیقی لذت ببرید


نگاه نزدیک/ با این دستگاه، به سبک Asus از شنیدن موسیقی لذت ببرید

شهر سخت افزار/ ایسوس جزو شرکت هایی محسوب می شود که همانند شعارش واقعاً در جستجوی شگفتی و نوآوری است! این بار با یک محصول بسیار جدید و داغ از این برند پرتلاش تایوانی در خدمت خوانندگان هستیم، Music Streamer Device ها یا راحت تر بگوییم ابزار پخش بی سیم موسیقی بازار جدیدی هستند که ایسوس با مدل Clique R100 آن را هدف گرفته است، با ما و بررسی این دستگاه بسیار دوست داشتنی همراه باشید.

پیش از هر چیز بهتر است ابتدا به این بپردازیم که محصول جدید ایسوس، Clique R100 چیست و چه کاری قرار است انجام دهد؟ آیا واقعاً تلاش ایسوس برای ساخت این محصول شایسته ستایس است و یا شاید هم صرفاً یک محصولی برای سنجش بازار و گسترش نام این برند بوده است؟

مقدمه
خوب است بدانید که Clique R100 نه تنها در ایران بلکه در کل فروشگاه های آنلاین و خرده فروشی های سراسر جهان یک محصول بسیار داغ و نوبرانه به حساب می آید، در حال حاضر این محصول تنها در اختیار دفتر نمایندگی ایسوس در ایران می باشد و برای تست و بررسی در اختیار شهر سخت افزار قرار داده شده است. اما واقعا Music Streamer ها و محصولی همانند Clique R100 چه ویژگی هایی دارند و قرار است چه کمکی به بهتر شدن و راحت تر شدن نحوه و سبک گوش دادن به موسیقی افراد کنند؟

ماهیت کلی Music Streamer ها
Clique R100 که ما از این به بعد آن را برای راحتی بیشتر "کلیک" مورد خطاب قرار خواهیم داد، یک دستگاه پخش موزیک بصورت بی سیم و شبکه ای است. کلیک برای راحتی بیشتر افرادی که علاقه به پخش موزیک در درون منزل دارند اما نمی خواهند تنها وابسته به دستگاه پخش استریو یا سینمای خانگی خود باشند ساخته شده است. کلیک ساخته شده است تا علاوه بر راحتی بیشتر افراد در پخش موسیقی، بتواند دسترسی به محتوای آنلاین را راحت تر کرده و پخش آن را بر روی انواع دستگاه های صوتی ممکن کند.

کافیست ابزاری مثل کلیک را به سینمای خانگی و یا سیستم صوتی درون منزل وصل کنید و با نصب و اتصال به آن، محتوای مورد نظر که اینجا انواع فایل های صوتی است را بصورت بی سیم پخش کنید.

دستگاه های پخش موسیقی بی سیم بطور کلی از سخت افزارهای بی سیم فعلی نظیر Wi-Fi و بلوتوث استفاده می کنند، برخی می توانند بصورت مستقیم به منبع پخش متصل شوند و برخی همانند کلیک نیاز دارند تا درون شبکه ای مورد استفاده قرار بگیرند. در حقیقت کاربر اتصال سیمی به منبع پخش را با وجود همچین دستگاهی از میان برداشته و بصورت بی سیم و از منابع دلخواه خود مثل گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها به پخش موسیقی بر روی پخش کننده مورد نظر می پردازد.

کلیک می تواند به سرویس های آنلاین موسیقی متصل شود و یا صرفاً به پخش محتوای مورد نظر بصورت Local از روی منبع مورد نظر کاربر بپردازد، به راحتی با اسمارت فون ها و تبلت ها و لپ تاپ ها کار می کند و تقریباً در هر سیستم عاملی هم شناسایی می شود. اما فرم و ایده ی کار ابزاری نظیر کلیک از کجا نشآت گرفته است؟

قابلیت و پلتفرم AirPlay کوالکام در اینجا نقش اساسی را به عنوان چارچوب کلی عملکرد این دستگاه بازی می کند، در حقیقت این AirPlay کوالکام است که این امکان را می دهد تا دستگاه های مبتنی بر این قابلیت، فارغ از برند و مدل بتوانند بصورت بی سیم با همدیگر در ارتباط باشند و موسیقی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به لطف AirPlay سازندگان این امکان را خواهند داشت تا بتوانند اپلیکیشن های انحصاری خودشان را بنویسند و سرویس های به اشتراک گذاری موسیقی را برپا کنند، با AllPlay اپلیکیشن های استریم کردن موسیقی بصورت بی سیم امکان استفاده را پیدا خواهند کرد.

برای بررسی دقیق تر، یکراست به سراغ مشخصات فنی کلیک می رویم:

مشخصات فنی / Specifications

- فرم: Music Wi-Fi Streamer

- پلتفرم: Qualcomm Atheros 802.11 ac with AllPlay Module

- خروجی: 3.5mm with SPDIF Support

- برق: 5V/1A MicroUSB

- آنتن: Dual 2.4GHz/5Ghz

- تفکیک صدا: نوع مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) با نسبت سیگنال به نویز 106 دسی بل

- فرمت های قابل پشتیبانی: MP3(CBR:32K~320Kbps, VBR:260kbps), AAC(320kbps), AAC+(16~64kbps), AAC HE v2, ALAC(192k), FLAC(192k), AIFF(192k), WAV(192k)

- سرویس های پخش موسیقی: AllPlay Jukebox by Qualcomm, Spotify, Rhapsody, SomaFM, AllPlay Radio, Aupeo, Astroplayer, DAR.fm, doubleTwist

یکی از مواردی که بسیار تمایل داشتیم ایسوس آن را برای کلیک تدارک میدید، وجود امکان اتصال بلوتوث بود تا بتوان بدون نیاز به ایجاد شبکه ی خانگی، دسترسی مستقیم به دستگاه داشت.

محتویات درون جعبه
ایسوس در درون بسته محصول تنها به قرار دادن یک تبدیل برای استفاده از خروجی SPDIF و یک آداپتور 5 ولت/1 آمپر بسنده کرده است، خیلی بهتر می بود اگر ایسوس حداقل یک کابل 3.5mm to RCA در درون بسته همانند چیزی که در تصویر مشاهده می کنید قرار می داد. وجود این کابل برای استفاده از دستگاه در کنار تمامی سیستم های صوتی امروزی امری لازم و ضروری است و در صورت موجود نبودن باید زحمت تهیه آن را از بازار تقبل کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
و باز هم لذت ببرید از شنیدن ساز قانون!!!