سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شمخانی: ترکیب هیأت نظارت بر برجام امشب بررسی می‌شود


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ترکیب هیأت نظارت بر برجام در جلسه امشب شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره چگونگی و روند اجرای برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بر اساس برجام، تعهداتی برای ایران و کشورهای 1+5 در چارچوب زمانبندی و جدول اجرایی مشخص تعیین شده که از سوی دو طرف در حال پیگیری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی در خصوص صحت نقل قول منتسب به وی درباره توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها به دلیل تذکر به سازمان انرژی اتمی، ضمن نادرست عنوان کردن موضوع فوق عنوان کرد: اجرای تعهدات ایران در برجام تابع ضوابط و مقدمات حقوقی و فنی و رعایت ملاحظات مصوب مراجع قانونی بوده و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در چارچوب وظایف خود به رعایت چارچوب‌های فوق اهتمام جدی دارند.

شمخانی ضمن تأکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای تعهدات پذیرفته شده در برجام، عدم پایبندی طرف مقابل به انجام تعهدات خود را تنها عامل توقف اقدامات ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام