سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چند درصد از خانواده‌هاي ايراني در معرض آسيب هستند؟


باشگاه خبرنگاران/ هم اکنون در خانوده هاي ايراني چالش هاي بسياري در زمينه انسجام خانواده وجود دارد.

خانواده به عنوان يکي از اساسي ترين نهادهاي اجتماعي قلمداد مي شود و از آنجا است که تربيت فرزندان و بالندگي جامعه آغاز مي شود اما متاسفانه بر اساس آمار در بحث انسجام خانواده وضعيت خوبي در کشور نداريم و خانواده هاي بسياري اکنون از هم گسيخته هستند.

بسياري از زندگي ها منجر به طلاق مي شود و عده اي نيز با يکديگر زندگي مي کنند بدون آنکه وظايف خانوادگي را نسبت به هم انجام دهند و در اين ميان با افزايش شبکه هاي مجازي، اينترنتي و ماهواره اي فرهنگ جامعه و بنيان خانواده ها بيش از پيش مورد تزلزل قرار گرفته اند و حالا مسئولان از آمار تاسف برانگيزي در مورد در معرض آسيب بودن خانواده ها خبر مي دهند.

عباس قائدرحمت سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس در اين باره گفت: در حال حاضر در کشور ۳۰ درصد خانواده ها آسيب ديده، ۴۰ درصد در معرض آسيب و ۳۰ درصد نيز خانواده هاي بالنده هستند. در حقيقت بر اين اساس ۴۰ درصد از خانواده هاي ايراني در شرايطي قرار دارند که نيازمند کمک هستند و بايد به آنها آموزش لازم فرهنگي داده شود و مسائل و مشکلات اقتصادي آنها مانند بيکاري و... که منجر به فروپاشي خانواده مي شود، حل شود.

وي در ادامه افزود: بر اين اساس طرح هاي بررسي تحکيم خانواده در مجلس در دستور کار است اما در اين زمينه بايد به صورت زيربنايي عمل کرد. اينکه قوانيني براي تحکيم خانواده در نظر بگيريم، قوانين اجرايي نخواهد بود، بايد الزامات تحکيم خانواده مورد بررسي قرار گيرد و از اين طريق تداوم يابد.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس بيان داشت: هم اکنون کميسيون فرهنگي مجلس وظيفه دارد مواردي که به بنيان خانواده آسيب مي رساند را شناسايي و راهکارهاي حل مشکلات را به دست آورد. همچنين بايد در بخش اقتصادي اين موضوع را به صورت ويژه مورد بررسي قرار دهيم.

قائدرحمت تاکيد کرد: يکي از اقداماتي که در لايحه بودجه سال ٩٤ صورت گرفته، همين امر بود که دولت در لايحه بودجه مبلغ يک هزار ميليارد تومان اعتبار براي کمک به اشتغال و کارآفريني به جوانان و فارغ التحصيلان در نظر گرفته بود و مجلس اين رقم را به ۴ برابر افزايش داد.

وي با اشاره به جوان بودن جمعيت کشور گفت: کشوري که داراي جمعيتي جوان است نياز به اشتغال دارد و تا زماني که ما نتوانسته ايم مسئله اشتغال، وام ازدواج و... را حل کنيم چطور مي توانيم از جوانان توقع داشته باشيم تشکيل خانواده دهند و به سمت مشاغل کاذب نروند. ما در چنين شرايطي نيازهاي اوليه را تأمين نکرده ايم و نمي توانيم از جوانان توقع داشته باشيم.

گفتني است در اين ميان مجلس ،دولت و ساير نهادها و دستگاه ها موظف هستند در جهت بهبود و کاهش آسيب هاي پيش روي خانواده ها در کنار يکديگر قرار گيرند تا بتوانند آمار طلاق و تضعيف خانواده را به حداقل برسانند.


ویدیو مرتبط :
زنان بی سرپرست خانواده، هنرشان را به معرض نمایش گذاشتند