سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست پناهندگی رهبر «ارتش جمهوری‌خواه بلوچ» پاکستان در سوئیس رد شد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از تلویزیون «جیو نیوز»، دولت «سوئیس» درخواست پناهندگی سیاسی «نواب براهمداغ بگتی» رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ (BRA) این کشور را رد کرد.

این در حالی است که منابع موثق ایالت بلوچستان پاکستان که سیاست این ایالت را تحت نظر دارند، این اقدام دولت سوئیس را تاکنون تایید نکرده است.

این منابع، ارائه درخواست پناهندگی سیاسی بگتی به دولت سوئیس را تایید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، درخواست پناهندگی سیاسی رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ توسط مقامات سوئیس رد شده است اما بگتی حق درخواست تجدید نظرعلیه تصمیم دولت سوئیس را دارد.

براهمداغ بگتی طی چند سال گذشته در سوئیس زندگی می‌کرده است.

رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ چندی پیش برای مذاکره با دولت پاکستان در مورد مشکلات ایالت بلوچستان اعلام آمادگی کرده بود.

بگتی در گفت‌وگو با «بی.بی.سی» اظهار داشت: اگر دوستان، حامیان، اکثریت مردم بلوچ و متحدان سیاسی ایالت بلوچستان بخواهند، ما برای عقب نشینی از خواسته «بلوچستان آزاد» آماده‌ایم.

بگتی تاکید کرد: در مورد موضوع بلوچستان آماده مذاکره با دولت اسلام‌آباد است اما این گروه تنها با افراد باصلاحیت مذاکره می‌کند.

وی افزود که با «عبدالمالک بلوچ» سروزیر سابق ایالت بلوچستان و «عبدالقادر بلوچ» وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان در «ژنو» دیدار کرده است اما سروزیر این ایالت هیچ اختیاری برای مذاکره با رهبران بلوچ ندارد.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
اسنودن از سوئیس درخواست پناهندگی کرد