سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز اولین مرحله اعزام نیروهای خدماتی به کربلای معلی


به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌مجتبی عبدالهی عصر روز گذشته 19 مهرماه در دیدار با حسین جواد المنکوشی فرماندار کربلا و ناصر میری محمد العامری شهردار کربلا  ضمن ابراز خوشحالی از ورود هیات عراقی به تهران به تشریح اقدامات شهرداری تهران در شهر کربلا  در اربعین سال گذشته همچون اعزام نیرو، تجهیزات و...  و نیز چگونگی روند اجرای تفاهم نامه در سال گذشته پرداخت.

عبدالهی در خصوص برنامه‌های آتی شهرداری تهران در اربعین حسینی و در شهر کربلای معلی به ارائه توضیحاتی در زمینه جمع آوری زباله،تفکیک و حمل زباله و تبدیل آن به انرژی برق و غیره پرداخت و گفت: برای خدمات رسانی به شهر کربلا در مرحله اول 600 نفر نیرو عصر امروز برای رفت و روب اعزام و در مرحله دوم نیز 2000 نیرو به کربلای معلی اعزام می‌‌شوند.

وی اضافه کرد:همچنین اقدامات ما در شهر نجف اشرف نیز از دو هفته پیش برای رفت و روب و آماده سازی این شهر برای ورود زائرین و نیز انتقال تجهیزات مورد نیاز انجام گرفته است. تجهیزات مورد نیاز برای رفت و روب، تامین چادر، مخازن زباله، فرغون، جارو، لباس کارگران، ماشین آلات و غیره در قالب کاروان‌های مختلف به شهر کربلا و نجف ارسال می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه طراحی و احداث فضای سبز در چندین نقطه از شهر کربلا به انجام رسیده است، اظهار داشت: طراحی، زیباسازی و فضای سبز خیابان میثم تمار نیز به اتمام رسیده است که در صورت اعلام آمادگی مدیریت شهری کربلا، قابل اجرا خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با تاکید بر انجام هماهنگی‌های لازم برای خدمات رسانی نیروهای شهرداری تهران در شهر کربلا، گفت:خدمات رسانی به زائرین ائمه اطهار (ع) افتخار بزرگی برای ما است.

وی در خصوص ایاب و ذهاب زائرین به شهر کربلا و نجف گفت: تدابیر لازم برای جابجایی زائرین در مناطق مرزی پیش بینی شده است.

تاکید بر همکاری و انتقال تجارب شهرداری تهران به شهر کربلا

همچنین در این جلسه شهردار و فرماندار شهر کربلا ضمن قدردانی از شهرداری تهران در خدمات رسانی و توجه ویژه مدیریت شهری تهران به شهر نجف و کربلا در ایام اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، بر انتقال تجربیات مدیریت شهری در زمینه پسماند، زباله، فضای سبز و غیره و نیز ادامه و استمرار همکاری و تعامل و تبادل تجربیات فی مابین شهر کربلا و شهر تهران در کل سال تاکید کردند.

گفتنی است شهردار و فرماندار شهر کربلا پس از بازدید از سازمان مدیریت پسماند و سازمان میوه و تره بار از روند اقدامات سازمان مدیریت پسماند در خصوص چگونگی جمع آوری زباله، کارخانه زباله سوز و غیره و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران قرار گرفتند و در ادامه بازدیدهای خود از بوستان آب و آتش، پل طبیعت و غیره بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعزام کاروان پیاده به کربلای معلی - خراسان رضوی - شهرست