سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روزنامه نگار معروف ونزوئلایی از طرح سیا علیه کشورش پرده برداشت


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ذیل اخبارهای کوتاه از آخرین تحولات در کشور ونزوئلا آمده است:

تشکیل شرکت نظامی معدن، نفت و گاز

دولت ونزوئلا به منظور انجام خدمات نفتی و گازی و فعالیت در بخش معادن شرکت نظامی معادن، نفت و گاز را تاسیس کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا از ایجاد 99 منطقه اقتصادی نظامی در راستای تقویت موتور صنایع نظامی که اخیرا تعریف شده است، خبر داد.

کمیسیون ویژه میز وحدت برای بررسی راه های تغییر دولت

روسای احزاب عضو میز وحدت دموکراتیک جلسه مشترکی به منظور آغاز بررسی مکانیسم های قانونی برای تغییر دولت برگزار کردند.

احزابی مانند حزب اول عدالت، اقدام ملی و اراده مردمی خواستار ارایه گزینه فوری به مردم هستند در حالی که حزب عصر جدید محتاط تر است. به همین منظور کمیسیونی برای ارزیابی این مساله تشکیل شد.

انریکه کاپریلس پیشنهاد اصلاح قانون اساسی برای کوتاه تر شدن دوره ریاست جمهوری و همچنین مجاز بودن انتخاب یک فرد به عنوان رئیس جمهور منحصرا برای دو دوره را مطرح کرد و همچنین گفت که همزمان، به موازات این اقدام، همه پرسی سلب صلاحیت رئیس جمهور را پیش ببرند.

احزاب حامی دولت در حال بررسی طرح کناره گیری مادورو

از اوایل ماه ژانویه سال جاری شورای احزاب قطب بزرگ میهنی با مادورو و رهبران حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، جلسه برگزار نمی کند. اما با این وجود، این امر مانع نشد که 11 حزب اصلی این اتحادیه، مسائل روز یعنی بحران سیاسی و اقتصادی را بررسی نکنند و آنها از پیمان احتمالی ریاست جمهوری و مخالفان انتقاد می کنند. همچنین پیشنهاداتی در خصوص نجات انقلاب را مطالعه و بررسی می کنند.

موضوع استعفای مادورو در احزابی مانند Redes ، حزب کمونیست، حزب میهن برای همه، حزب پودموس و حزب اتحاد مردم ونزوئلا مطرح نیست، هر چند آنها می دانند که این، یکی از گزینه هایی است که میز وحدت به دنبال آن است.

جریان چاویستی شاهد فشار روشنی برای مذاکره سیاسی یا همان پیمان دولت با مخالفان به رهبری خوزه ویسنته رانخل بوده است.

فهرست جانشینان احتمالی مادورو کوتاه است. در جایگاه نخست، طارق الیسامی فرماندار ایالت آراگوئا قرار دارد چون که خروس جنگی مادورو است.

اگر خروج مادورو بعد از پایان نیمه نخست دوره ریاست جمهوری صورت گیرد، در این صورت آریستوبولو ایستوریز معاون اجرایی رئیس جمهور، کرسی ریاست جمهوری را در اختیار خواهد گرفت.

نفر سوم این فهرست هایمن الترودی نماینده فعلی حامی دولت در مجلس و وزیر اسبق حمل و نقل زمینی می باشد. یکی از فراکسیون های حامی دولت نیز به دنبال جانشینی میگل تورس وزیر اسبق کشور و دادگستری می باشد.

معاون رئیس جمهور و وزرا به مجلس می‌روند

لوئیس مارکانو، وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی ونزوئلا خبر داد: معاون اجرایی رئیس جمهور و همچنین وزرای کابینه دولت برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس ملی خواهند رفت زیرا ما چیزی برای مخفی کردن نداریم و به مجلس احترام می گذاریم. وزرا به سوالات نمایندگان پاسخ خواهند داد. البته این امر بستگی به فضای مجلس و برخوردی که با وزرا خواهد شد، دارد.

وزیر اطلاع رسانی همچنین از مجلس ملی به خاطر این که تاریخی برای عبور از مادورو تعیین و فرمان اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی را رد کرده، به شدت انتقاد نمود.

وی همچنین ادعای هر گونه سانسور مطبوعات و رسانه ها از سوی دولت را تکذیب کرد و گفت: برخی رسانه ها فرافکنی می کنند و وضعیت موجود در کشور را خیلی بدتر نشان می دهند. این امر موجب رعب و وحشت در جامعه می شود. ما باید به دنبال تشویق مردم برای تولید ملی باشیم. باید به مردم امید بدهیم و به دنبال بهبود آینده کشور باشیم.

71 درصد مردم معتقد هستند باید به مخالفان نیز فرصت حکومتداری داد

بر اساس اعلام نظرسنجی موسسه اینترلاسز دست کم 71 درصد از مردم معتقد هستند باید اجازه داده شود تا مخالفان نیز فرصت حکومت پیدا کنند.

بر اساس این نظرسنجی 75 درصد از مردم بر این باور هستند که اکثریت مخالف دولت در مجلس می توانند خیلی کارها برای کشور انجام بدهند.

در ادامه این نظرسنجی آمده است: 78.2 درصد از مردم خوشبین، 57.4 درصد خوشحال و 58.7 درصد نگران وضعیت کشور هستند.

همچنین به نقل از این موسسه 54 درصد از مردم بر این باور هستند که مخالفان نمی خواهند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

دستبرد به منزل مسکونی شهردار منطقه ال آتیو در کاراکاس

داوید اسمولانسکی شهردار منطقه ال آتیو شهر کاراکاس اعلام کرد: از منزل مسکونی وی سرقت شده و دو عدد تبلت و دو عدد لپ تاپ شخصی وی را به سرقت برده اند.

شهردار ال آتیو افزود: سارقان همچنین، عکس های توهین آمیز و ضدیهودیت بر روی دیوار منزل وی به جا گذاشتند.

وی این امر را با اقدام نازیها علیه یهودیها مقایسه کرد و گفت: هرگز منکر آبا و اجداد خود که یهودی و مسیحی بودند نخواهم شد و همه تلاش خود را برای ایجاد کشوری که در آن بردباری و احترام وجود داشته باشد، به کار خواهم گرفت.

22 قتل در شهر کاراکاس

به نقل از منابع غیررسمی، طی آخر هفته گذشته، دست کم 22 نفر در شهر کاراکاس به دست سارقان مسلح و باندهای تبهکاری به قتل رسیدند.

در 14 روز نخست ماه فوریه دست کم 218 نفر در شهر کاراکاس به قتل رسیدند.

زیکا در ونزوئلا 22 قربانی گرفت

منابع غیررسمی اعلام کردند: دست کم تا کنون 22 نفر بر اثر ابتلا به ویروس زیکا در ونزوئلا، جان خود را از دست داده اند و حداقل 459 هزار نفر در این کشور، به این ویروس مبتلا هستند.

این در حالی است که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته اعلام کرد: دست کم 5 هزار و 221 نفر به این ویروس مبتلا شده اند و سه نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

کاهش ساعت کاری نهادهای دولتیدر ونزوئلا

به گزارش ال اونیورسال، دولت ونزوئلا در پی بروز خشکسالی و مشکلاتی که برای تامین برق دارد، اقدام به کاهش ساعات کاری برخی نهادهای دولتی می کند.

از هفته گذشته دولت به مراکز تجاری دستور داده مقداری از برق مورد نیاز خود را تولید کنند و یا این که ساعات کاری خود را کاهش دهند.

از هفته جاری قرار است اداره مهاجرت و اداره ثبت احوال ساعات کاری خود را کاهش دهند و تا ساعت 1 بعد از ظهر کار کنند.

در حالی که دولت پدیده ال نینو را عامل بحران آب و برق در ونزوئلا می داند مخالفان معتقد هستند که فساد مالی و مسئولین فاسد به خاطر دزدیدن بودجه هایی که به این بخش ها اختصاص یافته اند، مقصر اصلی هستند.

انتقاد شدید رئیس مجلس ملی از حکم دادگاه عالی قضایی

هنری راموس آلوپ از حکم دادگاه عالی قضایی مبنی بر لازم الاجرا خواندن فرمان اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی مادورو که مجلس به آن رای منفی داده بود گفت: این حکم فقط به تسریع بحران موجود در کشور کمک می کند.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا افزود: با این فرمان نه بحران اقتصادی، نه بحران آب و نه بحران برق کشور حل خواهد شد. ببینم آیا می تواند با این فرمان مشکلاتی که مردم هر روز با آنها دست و پنجه نرم می کنند را حل و فصل کند؟ الان دیگر هیچ بهانه های برای حل نکردن مشکلات موجود در کشور ندارند.

آلوپ تصریح کرد: اکنون با این حکم دادگاه عالی قضایی هم دولت مسئول کمبود کالا در بازار و صف های طولانی و ناامنی در کشور می باشد. این حکم دادگاه عالی قضایی مغایر قانون اساسی است و در واقع با این اقدام، مجلس را به رسمیت نمی شناسند.

وی در پایان اظهار داشت: قضات دادگاه عالی قضایی که در آخرین لحظه های مجلس قبلی منصوب شدند، برکنار خواهند شد.

روزنامه نگار معروف ونزوئلایی از طرح سیا علیه این کشور پرده برداشت

خوزه ویسنته رانخل روزنامه نگار معروف ونزوئلایی و معاون اسبق اجرایی چاوز اعلام کرد: سازمان سیای آمریکا به دنبال ایجاد شکاف در میان نیروهای مسلح با هدف ایجاد تفرقه در میان این نیروهاست.

رانخل افزود: این عملیات تحت عنوان فرار از نیروهای مسلح پس از کناره گیری چند تن از افسران نیروهای مسلح و استفاده تبلیغاتی از این موضوع علیه دولت آغاز شده است.

کاهش 9. 66 درصدی قیمت نفت خام ونزوئلا

وزارت نفت و معادن ونزوئلا اعلام کرد: قیمت نفت خام این کشور هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن، حدود 9.66 درصد کاهش یافت. میانگین قیمت نفت خام ونزوئلا هفته گذشته به 22 دلار و 83 سنت کاهش یافت.

میانگین قیمت نفت خام ونزوئلا نسبت به همین دوره زمانی در سال 2015 حدود 52 درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
روزنامه نگار روزنامه ایران