سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت همکاری قوای مجریه و مقننه در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی


ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نقش مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در تحقق شعار سال توجه به نکاتی ضرورت دارد که ازجمله آنها این است که موضوع اقتصاد باید در مجموع و به‌صورت واحد تعریف شود.

وی افزود: باید بپذیریم که تنها قوای مجریه و مقننه درگیر این موضوع نیستند، بلکه مجموعه‌هایی که به هر نحوی درگیر اقتصاد کشور هستند نیز باید نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با رویه‌های موجود به انجام نمی‌رسد، به عنوان مثال بروکراسی، عاملی است که باعث می‌شود سرعت عمل گرفته شود، ما به هر میزان که به بخش خصوصی، تعاونی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان توجه کنیم می‌تواند تسهیل گر این امر باشد.

ندیمی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد، گفت: باید تا حد امکان بخش دولتی را کوچک و بخش‌های خصوصی و تعاونی را بزرگ‌تر کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های توسعه فناوری و تکنولوژی را یکی دیگر از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: با قوانین موجود نمی‌توان بسیاری از برنامه‌ها را اجرایی کرد بلکه باید اصلاحات لازم در قوانین برای شرایط غیرعادی پیش‌بینی شود، بنابراین با نگاه عادی به این موضوعات نمی‌توان مسائل را حل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: قوای مجریه و مقننه می‌توانند در بعد سه گا نه تقنین، مدیریت و نظارت همکاری داشته باشند و اگر چنین اتفاقی بیافتد می‌توان امیدوار بود که اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد. در غیر این صورت با نگاه موجود نمی‌توان بسیاری از موارد را حل کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ضرورت های اقتصاد مقاومتی