سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار نقدی: عملیات نظامی در خارج از کشورمان نداریم/ برگزاری رزمایش الی بیت المقدس 94 با حضور 120 گردان


سردار نقدی: عملیات نظامی در خارج از کشورمان نداریم/ برگزاری رزمایش الی بیت المقدس 94 با حضور 120 گردان

ایسنا/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما عملیات نظامی بین‌المللی با کشورهای دیگر نداریم و الهام‌بخش مقاومت در کل کشورها برای آزادی از چنگ استکبار هستیم اما عملیات نظامی در خارج از کشورمان نداریم.

سردار محمدرضا نقدی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در فرانسه، اظهار کرد: این حادثه نتیجه حمایت زشتی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از تروریستها انجام دادند. آنها با راه‌اندازی داعش چوبش را هم خواهند خورد.

وی با اشاره به حوادث منطقه اظهار کرد: بهترین راه این است که غربی‌ها حمایتشان را از داعش بردارند. اگر امروز اروپا و آمریکا از تروریست‌ها حمایت نکنند خواهید دید که منطقه کاملاً امن خواهد شد و مردم منطقه از پس اینها برخواهند آمد. اما دخالت غربی‌ها این مشکلات را رقم زده است.

نقدی همچنین گفت: غربی‌ها نیروهایی را که ما به عنوان نیروی مقاومت می‌شناسیم مثل حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین تروریست می‌دانند در حالی که در تاریخ نیروهای مقاومت یک نمونه از این کارها مثل حمله به تئاتر، رستوران و مردم بی‌گناه وجود ندارد. در مقابل کسانی که غربی‌ها به عنوان آزادی‌خواه از آنها حمایت می‌کنند پرونده‌شان پر است از چنین جنایت‌هایی.

به گزارش ایسنا سردار محمدرضا نقدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بسیج عملیات نظامی بین‌المللی با کشورهای دیگر و در خارج از ایران دارد ، اظهار کرد: ما عملیات نظامی بین‌المللی با کشورهای دیگر نداریم و الهام‌بخش مقاومت در کل کشورها برای آزادی از چنگ استکبار هستیم اما عملیات نظامی در خارج از کشورمان نداریم.

وی همچنین درباره شهادت برخی از بسیجیان در سوریه یادآور شد: ما بسیجیانی داریم که تجربه‌های فوق‌العاده زیادی از دوران دفاع مقدس دارند، اما بعد از جنگ ترجیح داده‌اند وارد مشاغل نظامی نشوند و بسیجی باقی بمانند. این افراد تجربه‌های خود را منتقل می‌کنند و گروه مستشاری ما در سوریه فقط پاسداران نیستند و ممکن است بعضی از آنها هم از بسیجیان باتجربه باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین درباره کمک‌های مستشاری ایران در سوریه و عراق، بیان کرد: مردم عراق در دوران دفاع مقدس رزمنده‌های زیادی در میان ما داشتند و به طور طبیعی تجربه بسیج را به داخل عراق بردند اما در سوریه اینگونه نبود. سردار شهید همدانی تجربه بسیج را به آنجا منتقل کرد و اگر امروز هنوز سوریه یکپارچه را داریم مدیون بسیج مردم سوریه است.

وی با بیان اینکه اطلاعات درباره بسیج بسیار گسترده است، اظهار کرد: بسیج یک تشکیلات مردمی است و مردم ما در مکتب اهل بیت (ع) تربیت شده‌اند و یاد گرفته‌اند که تنها به فکر خود نباشند،‌ به فکر همنوعان نیز باشند. پس در هر جایی که وجود مردم ضروری باشد بسیج هست و در حقیقت بسیج حضور سازمان یافته مردم به حساب می‌آید.

نقدی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات بسیج برای مراسم اربعین امسال،‌ خاطرنشان کرد: در اربعین کاری که مستقیم مربوط به ماست در داخل کشور است و طبیعتاً آن سوی مرزها دست ما نیست. ما در سه نقطه مرزی چزابه، ‌شلمچه و مهران سه بیمارستان صحرایی دایر می‌کنیم و مقدمات اسکان، حمل و نقل و رفاه زائران را در مرز انجام خواهیم داد.

وی همچنین درباره دستور مقام معظم رهبری به استفاده دولت از توانمندی‌های بسیج در اقتصاد مقاومتی و میزان همکاری دولت در این زمینه، تصریح کرد: بسیج یک جریان مردمی است که مشابه دیگری در دنیا ندارد. دولت‌ها راه‌حل را در روش اداری پیش‌بینی می‌کنند و نه در مردم اما می‌توان فضا را به سمتی برد که مدیران دولتی به بهره‌گیری از توان مردم تشویق شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در این زمینه معاون اول محترم رئیس جمهور از ما دعوت کرد و به خدمت ایشان رسیدیم و برنامه‌های خود را ارائه دادیم. آقای جهانگیری گفت که طرح‌های خوبی است و اگر مشکل مالی وجود دارد ما حمایت خواهیم کرد. اما به هر حال وزارتخانه‌های ذیربط باید برنامه‌ها را بررسی کنند و به همین دلیل ما به صورت مکتوب برنامه‌های خود را ارائه دادیم که قرار است بررسی شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره برنامه‌های بسیج برای احقاق حقوق آسیب‌دیدگان فاجعه منا، یادآور شد: بسیج حقوقدانان و روابط بین‌الملل بسیج به خانواده بازماندگان کمک کردند که واحد مردم نهادی برای پیگیری این فاجعه تأسیس شود. ما می‌توانیم فضای رسانه‌ای ایجاد کنیم، پیگیر باشیم و از نهادها رسمی، مطالبه‌گرایانه بخواهیم که سرنوشت این فاجعه را مشخص کنند و تا آخر هم این موضوع را رها نخواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین درباره برنامه‌های بسیج برای مقابله با نفوذ، تصریح کرد: بحث نفوذ یک بحث جدید است که هنوز به خوبی برای مردم تبیین نشده است. یکی از کارهای ما در هفته بسیج این است که در خلال صحبت‌ها و برنامه‌ها این مسأله را تبیین کنیم. از ابتدای انقلاب نفوذ به شکل تاکتیکی بود ولی نکته جدید این است که دشمن اکنون نفوذ را به یک استراتژی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: چون ملت ما در تمام عرصه‌ها دشمن را شکست داده و خلع سلاح کرده است، دشمن خلع سلاح شده می‌خواهد با استفاده از ترفند نفوذ خود را نزدیک کند تا از پشت خنجر بزند. برنامه‌های مفصلی در این زمینه داریم و باید ابعاد، محورها و روش‌های این مسأله را به خوبی تبیین کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تبیین برنامه‌های این سازمان برای هفته بسیج پرداخت و گفت: هفته بسیج از 29 آبان با شعار «بسیج دست قدرت خداست» آغاز می‌شود. روز جمعه رزمایش «الی بیت‌المقدس 94» با حضور 120 گردان در حوالی قم برگزار خواهد شد که در 6 استان در این رزمایش حضور خواهند داشت. همچنین برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، کوهپیمایی بسیجیان و گردهمایی میقات صالحین از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی افزود: شنبه 30 آذر به عنوان بسیج،‌ بصیرت و استکبار ستیز نام‌گذاری شده و در این روز نشست نخبگان بسیجی در عرصه بین‌الملل، جشنواره مالک اشتر بسیج، نشست آموزشی مدیران و فعالان هنرهای رزمی بسیج کشور برگزار خواهد شد. یکشبنه یک آذر با عنوان بسیج،‌ خودکفایی و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش گروه‌های جهادی در اقتصاد مقاومتی با عنوان شکوه هجرت در این روز برگزار خواهد شد.

نقدی با بیان اینکه دوشنبه 2 آذر با عنوان بسیج، خودباوری و جهاد علمی نام گذاری شده است، گفت: همایش پیروزی روز بسیج دانشجویی، افتتاح همزمان 500 سالن فرهنگی- ورزشی صالحین و 9 دی، جشنواراه اختراعات و ابتکارات بسیجیان و مراسم ویژه روز بسیج طلاب و روحانیون از برنامه‌های این روز خواهد بود. سه‌شنبه 3 آذر نیز با عنوان بسیج خانواده و سبک خانواده اسلامی نام‌گذاری شده و در این روز کنگره شهید طیبه واعظی و مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در این روز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار کرد: چهارشنبه 4 آذر با عنوان بسیج، وحدت و بیداری اسلامی مهمترین روز هفته بسیج است و در این روز فرماندهان گردان‌های امام حسین (ع)،‌ بیت‌المقدس و امام علی (ع) با مقام معظم ولایت تجدید بیعت خواهند کرد. پنج‌شنبه 5 آذر نیز با عنوان بسیج، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده و در این روز اجتماع بزرگ بسیجیان در سراسر کشور و عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا انجام خواهد شد.

در پایان این نشست خبری سردار نقدی از دو مستند مردان مرد (معرفی پایگاه‌های موفق بسیج) و لشگر مخلص (معرفی بسیجیان موفق) رونمایی کرد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در ۸ نقطه استان خراسان رضوی