علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مجلس موافق افزایش حقوق بازنشستگان است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری در خصوص ضرورت توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری درلایحه برنامه ششم، گفت: با توجه به اینکه دولت هنوز لایحه برنامه  ششم را به مجلس ارائه نکرده، نمی توان گفت که دولت چه تدابیری را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه در نظر گرفته اما به طور حتم یکی از دغدغه های مجلس تامین معیشت بازنشستگان است.

وی افزود: ازآنجایی که هزینه های زندگی در زمان بازنشستگی افزایش پیدا می کند، باید معیشت این افراد درپایان دوره فعالیت های کاری نیز تامین شود؛ به طور مثال نباید اجازه داد که یک فرد بازنشسته پس از ۳۰ سال فعالیت برای تامین هزینه های زندگی خود دوباره در شغل دیگری مجبور به کار شود و با این اقدام یک موقعیت شغلی از جوانی گرفته شود.

مصری با تاکید بر کمبود منابع مالی در دولت، تاکید کرد: هم اکنون به دلیل محدودیت منابع نمی توان  بر دولت هزینه های زیادی تحمیل کرد، یعنی با فروش نفت هر بشکه نزدیک به ۳۰ دلار و حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه های جاری  از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه امکان تامین منابع گسترده از سوی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد؛ اما به طورحتم مجلس شورای اسلامی از اقدامات دولت دربحث همسان سازی حقوق بازنشستگان درلایحه بودجه و برنامه ششم استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه  همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری ضروری است، تصریح کرد: در مقعطی که در وزارت رفاه فعالیت داشتم حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان در پی اجرای قانون نظام هماهنگ که به نام لایحه خدمات کشوری تغییر یافت، افزایش پیدا کرد اما متاسفانه به دلیل افزایش نرخ تورم افزایش حقوق ها دیده نشده و در حال حاضر قدرت معیشت پایین است.

مصری ادامه داد: می توان دو استراتژی در نظرگرفت، یا اینکه مرتب نرخ تورم افزایش پیدا کرده و پول با حجم بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد و قدرت خرید پایین باشد، یا اینکه از افزایش نرخ تورم جلوگیری کرده و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند؛ البته از ابتدای انقلاب تا کنون روش اول اجرایی شده است، بنابراین اگر بتوان از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد می توان معیشت بهتر را تامین کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس موافق افزایش حقوق بازنشستگان است، گفت: اگر دولت خواهان افزایش حقوق و اثرضد تورمی آن است می تواند میزان افزایش را به صورت خریدکالا در نظرگیرد؛ بنابراین دولت متعلق به کل کشور و ملت بوده و افزایش مستمری ها باید برای همه بازنشستگان چه کشوری و چه تامین اجتماعی صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی