سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیه محسن رضایی به کشورهای عربی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده اسبق کل سپاه گفت: اسرائیل، صدام حسین و عربستان سه نیروی متجاوز در منطقه هستند.

به گزارش انتخاب، محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی که در مسجد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به اینکه ما آغازگر هیچ جنگی نیستیم و در 37 سال گذشته این موضوع را نشان داده‌ایم، اظهار داشت: اسرائیل، صدام حسین و عربستان سعودی سه نیروی متجاوز در منطقه هستند که صدام در زمان حیات خود به ایران و کویت و اسرائیل به سوریه و لبنان و عربستان به یمن تجاوز کرده است.

وی با اشاره به اینکه دو موضوع جدیدی که بعد از برجام مطرح شده، توان موشکی و تحریم بوده، یادآور شد: آنها اینگونه مطرح می‌کنند که اگر موضوع موشکی حل و فصل نشود تحریم می‌کنیم که البته باید بگوییم توان موشکی باعث جلوگیری از حمله دشمن به ایران شد و امروز وضعیت عراق و سوریه و یمن را ببینید که همه اینها به خاطر آمریکا به ناامنی تبدیل شده است.

اهم اظهارات فرمانده اسبق کل سپاه را در ادامه بخوایند؛

* به کشورهای عربی توصیه می‌کنم اموال مسلمانان را خرج تسلیحات و آرزوی آمریکایی‌ها نکنند، چون آمریکا به مبارک و شاه وفا نکرد. 

*{با اشاره به اینکه اعضای دموکرات سندی را امضاء کردند که براساس آن از مبادلات دلاری با ایران جلوگیری خواهد شد}: این موضوع دقیقا خلاف برجام است و تاکنون این چهارمین مرتبه است که آمریکایی‌ها خلف وعده کردند و در زمان بنی‌صدر ، خاتمی و روحانی این موضوع اثبات شد.

*ما همه از مذاکرات دفاع کردیم و اکنون هم به دنبال آن هستیم که آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند و به نظر می‌رسد کری از مذاکرات خوشش آمده که موضوع موشکی را نیز مطرح می‌کند که البته توان موشکی قابل مذاکره نیست.

*ما محافظه‌کار و ماجراجو نیستیم ، یعنی اگر قدرتی به ایران حمله کند، ما تا داخل خاک آن کشور متجاوز را دنبال خواهیم کرد و نباید هیچ‌کس با دم شیر بازی کند.

*جنگ برای این بعد از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد، که ما در مسائل سیاسی و نظامی آرامش داشته باشیم و البته معتقدیم که به کشوری که تجاوز می‌شود، باید جهان اسلام از آن حمایت کند و ما تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم.

*بعد از اینکه بنی صدر کنار رفت، خوزستان آزاد شد و وحدت ارتش و سپاه تحکیم گردید و مانع همه این اتفاقات بنی‌صدر بود.

*هیچ دولتی نبوده که از زمان اوایل انقلاب تاکنون از توان نیروهای مسلح برای حل مشکلات کشور استفاده نکند و همه دولت‌ها از این توانمندی استفاده کردند.

*{با اشاره به بدهی 2000 میلیارد تومانی دولت به قرارداد خاتم}:  مسئله این است که ما هیچ‌گاه نمیتوانیم در عرصه قدرت دفاعی متوقف شویم و ما دقیقا براساس آیه شریفه قرآن کریم که می‌گوید و  وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ توانایی خود را افزایش می‌دهیم و ما به دنبال ماجراجویی نیستیم.


ویدیو مرتبط :
پاسخ ظریف به نگرانی برخی کشورهای عربی