سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهانه‌های فروش سلاح به آل‌سعود برای حفظ هژمونی


گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ هادی محمدی:

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که یک هفته قبل، اعضای شورای همکاری خلیج فارس را سرزنش کرد تا انگیزه مسئولیت جنگ‌های زمینی در سوریه و عراق را برای مقابله با نفوذ ایران داشته باشند، درواقع به بخشی از سناریوهای مدیریت کلان منطقه‌ای عمل می‌کرد. در این پازل و برنامه گسترده منطقه‌ای، آمریکا بنا به ویژگی‌های هر کشور و پرونده بحران، به‌نحوی بازیگری و بازی‌گردانی می‌کند تا بهره حداکثری برای سیاست‌های آمریکا حاصل شود. در یمن با اینکه فجایع ضد بشری از طریق تجاوزهای روزانه آل‌سعود و حملات آنها در جریان است تا مردم این کشور را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی نماید، ولی در یک ماه اخیر، شرایط میدانی در مسیر معکوس و به زیان آل‌سعود و حامیان و همراهان در جریان است که زمزمه‌های نشست جدید سیاسی در ژنو در هفته آینده هم مطرح است، ولی هم‌زمان با این تلاش‌های سیاسی و مذاکراتی، فروش تسلیحات 1.3 میلیارد دلاری و خصوصا بمب‌های هوشمند به آل‌سعود از سوی آمریکا، به معنای این است که آمریکا و آل‌سعود به پایان تجاوز به یمن فکر نمی‌کنند و از طریق به‌کارگیری تسلیحات جدید و پیشرفته، به ویرانی و کشتار بیش‌تری در یمن فکر می‌کنند. در این پرونده آل‌سعود هزینه می‌شود و بهره‌های ژئوپلتیکی آمریکا را دنبال می‌کند و در آمد فروش تسلیحات نیز به جیب شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا می‌رود. در حقیقت آمریکایی‌ها تا شیره جان همه طرف‌های یک منازعه را نگیرند، حاضر نیستند برای ثبات و امنیت در منطقه گامی بردارند و مانع‌تراشی قابل پیش‌بینی در نشست ژنو نیز برای تهی کردن دلارهای نفتی آل‌سعود، امری قابل درک است و از هم‌اکنون می‌توان نتیجه نشست ژنو را روشن کرد.

در سوریه و عراق نیز آمریکایی‌ها، به عنصر ثبات‌سازی و امنیت فکر نمی‌کنند و با تشدید واگرایی و تضاد و حساسیت بین بازیگران و سوءاستفاده از رخدادهای تروریستی در پاریس و یا «تبدیل تروریست‌ها به معتدلین» برای ادامه بحران در سوریه و عراق، «پول‌سازی» می‌کنند.

فروش 1.3 میلیارد دلاری مهمات جدید به آل‌سعود، اگرچه در وهله اول در یمن مورد استفاده خواهد بود، ولی برخی نشانه‌های نظامی و امنیتی که به خلق شرایط جدید موازنه نظامی در مقابل روسیه متمرکز است و فروش تسلیحات گسترده زمینی به عربستان را در پی خواهد داشت، حاکی از نوعی تولید جنگ و یا وادار کردن کشورهای عربی به حالت جنگی با ایران و محور مقاومت در سوریه و احتمالاً در عراق است. آمریکایی‌ها از یک‌سو اسلام هراسی می‌کنند و سپس با ایجاد یک مکانیزم هوشمند، عناصر و جریان پرانگیزه می‌سازند و آنها را در خدمت یک گروه تکفیری قرار می‌دهند یا سیستم «سرباز سازی» کاملی شکل گیرد و سپس آنها را به پیاده‌نظام سیاست‌های منطقه‌ای تبدیل می‌کنند. این مکانیزم هوشمند، به جز منافع اقتصادی و امنیتی کلان، درآمدزایی مهمی را نیز دربردارد تا طرف‌های شریک آمریکا، نیازمند خرید سلاح باشند و یا ورود به منازعه پر تنش و جنگی، زخم یک شکاف منطقه‌ای و کینه‌های ضروری و انتقام را بین کشورها به‌وجود می‌آورند. هزینه این جنگ‌افروزی، کشتار و تروریسم، جنگ و ویرانی و ایجاد تنفر و واگرایی از جیب دول مرتجع منطقه پرداخت می‌شود و آتش‌بیار معرکه می‌شوند که در تصویر کلی و در عناوین فوق‌، مدیریت کلان منطقه‌ای آمریکا را می‌سازند.

زنجیره تولید تضاد، جنگ‌افروزی، فروش تسلیحات و گسترش کشتار و ویرانی، این بار برای سوریه در فاز جدید در حال کامل شدن است که هیزم این آتش‌افروزی را ارتجاع منطقه‌ای و تکفیری‌های تعدیل‌شده!!! (تغییر نام عناصر القاعده در سوریه و منطقه) تشکیل می‌دهند که با مدیریت غربی و آمریکایی، دور جدیدی از جنگ را در برنامه دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لحظه شلیک موشک های انصارالله+نابودی مخازن سلاح آل سعود