سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنعانی مقدم: تشکیل هیئت نظارت در شورای‌عالی امنیت ملی مقدمه اجرای برجام است


کنعانی مقدم: تشکیل هیئت نظارت در شورای‌عالی امنیت ملی مقدمه اجرای برجام است

تسنیم/ رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه دولت باید در اجرای برجام دقت لازم را داشته باشد،گفت: تشکیل هیئت نظارت در شورای‌عالی امنیت ملی مقدمه اجرای برجام است.

حسین کنعانی مقدم رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای برجام اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بخشی از این نامه بر تشکیل کمیته ای در شورای عالی امنیت ملی برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق شروط آنها تأکید کردند؛ چراکه ایشان از سابقه بد عهدی آمریکایی ها در اجرای تعهدات خود اطلاع داشتند.

وی ادامه داد: اگر قرار است اقدام اجرایی در زمینه برجام صورت بگیرد، باید این کمیته در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود و مسئولیت این کمیته نیز رصد و بررسی پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل است تا به گونه ای نشود که ما اقدامی را انجام دهیم که بازگشت ناپذیر باشد؛ اما آمریکایی ها اقدامی را انجام دهند که بازگشت پذیر باشد.

رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی افزود: مقدمه لازم برای اجرایی شدم برجام این است که سازوکاری که رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای برجام توصیه کردند، حتماً شکل بگیرد و به مسئولیت خود عمل کنند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که ما اقداماتی را برای اجرای برجام انجام دهیم که بازگشت ناپذیر باشد، ولی آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکنند و ما ضرر کنیم؛ لذا دولت باید در اجرای برجام دقت لازم را داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما باید هیئت نظارت در شورای‌ عالی امنیت ملی را هر چه سریع تر و قبل از اجرای برجام تشکیل دهیم تا راهی برای جبران خسارت احتمالی از اجرای برجام در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی آمریکا از قبل پیش بینی شود.


ویدیو مرتبط :
انتقاد از ارسال برجام به شورای امنیت ملی