سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تنظیم قواعد آشکار و غیرقابل تبعیض در حوزه صادرات گاز اهمیت بالایی دارد/لزوم اجرای معیارهای زیست محیطی در حوزه صادرات گاز


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، قربان‌قلی بردی محمد‌اف رئیس‌جمهور ترکمنستان با حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به میزبانی ایران، اظهار داشت: تنظیم قواعد آشکار، غیرقابل تبعیض و شفاف در بین کشورهای همکاری‌کننده در حوزه گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ترکمنستان در سیاست انرژی خود بر چنین نظریه‌ای اتکا می‌کند و این امر محتوای فعالیت‌های درحال اجرای ما را مشخص می‌کند. ابتکارات ترکمنستان درخصوص ضمانت‌های تأمین اعتبار و امن بودن صادرات انرژی به بازارهای جهانی از حمایت‌های زیادی در دنیا برخوردار است.

قربان‌قلی بردی محمد‌اف با اشاره به پیشنهاد ترکمنستان به سازمان ملل در خصوص ترانزیت امن و باثبات انرژی، گفت: در سال‌های 2008 و 2013، قطع‌نامه‌های مربوط به این موضوع به تصویب رسید. حدود 70 کشور به‌عنوان بانی این سند مهم مشارکت داشتند.

رئیس‌جمهور ترکمنستان تصریح کرد: در سازمان ملل با هدف تنظیم اسناد جدید حقوقی بین‌المللی در خصوص اجرای فعالیت‌ها در حوزه انرژی اقدامات مهمی صورت می‌گیرد. جهت تنظیم این سند گروه تخصصی ایجاد شد که نشست این گروه اواخر سال گذشته در عشق‌آباد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جذب مناطق یا بازارهای جدید به سیستم انرژی بین‌المللی در تولید صنایع، توسعه بازرگانی و افزایش سرمایه‌گذاری در جهان کمک شایانی خواهد کرد و در ایجاد فرصت‌های جدید کاری نیز مؤثر خواهد بود. این امر باعث پایدار بودن اوضاع سیاسی کشورها می‌شود.

قربان‌قلی بردی محمد‌اف در ادامه با اشاره به پروژه ساخت خط لوله ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هندوستان اظهار داشت: اهداف کشورهای شرکت‌کننده در این پروژه در خصوص منافع درازمدت و به‌دست آوردن توسعه و رشد مشترک است.

وی با اشاره به طرح‌های ویژه مربوط به صادرات گاز طبیعی ترکمنستان به کشورهای اروپایی گفت:‌ تمامی این طرح‌ها برای کشورهای شرکت‌کننده در آن سودمند و مفید است. تمامی این طرح‌ها با درنظر گرفتن منافع بازرگانی و اقتصادی کشورهای حاضر در این طرح است.

رئیس‌جمهور ترکمنستان با تأکید بر لزوم پیروی از معیارهای همه جانبه و مفید اقتصادی در همکاری‌های بین‌المللی در بخش گاز طبیعی گفت: ما معتقدیم تبعیت از قیمت و بهای تأیید اقتصادی شده جهت تجارت گاز تجاری و ترانزیت آن مناسب است.

قربان‌قلی بردی محمد‌اف با اشاره به احساس مسئولیت ترکمنستان به مسائل محیط زیستی در همکاری‌های متقابل حوزه گاز، گفت: انجام کامل معیارهای زیست محیطی در ساخت خطوط لوله گاز و همکاری بلندمدت در حفظ محیط زیست از وظایف مهم در بخش انرژی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترکمنستان در سال 2017 و در زمان ریاست بر منشور انرژی به زمینه همکاری متقابل توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات گاز به ارمنستان