سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ژنرال آمریکایی خواستار احیای برنامه آموزش مخالفان سوری شد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ژنرال لوید آستین رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را زیر نظر دارد، در سخنانی در نشست استماع سنا خواستار احیای مجدد برنامه آموزش مخالفان سوری برای مقابله با تروریست‌های داعش شده است.

البته وی گفته است که احیای این برنامه در ابعادی کوچکتر از برنامه قبلی خواهد بود که در نهایت سال گذشته با شکست روبرو شد.

آستین تاکید کرد: بر خلاف برنامه قبلی که به دنبال آموزش و اجیر کردن واحدهای مختلف جنگجویان در خارج از سوریه و استقرار مجدد آنها در خاک این کشور بود، برنامه جدید بر آموزش کوتاه مدت تر گروه‌های کوچک تر متمرکز خواهد شد.

شکست برنامه اولیه واشنگتن که هدف اصلی آن آموزش هزاران نیروی مخالف سوری بود، به چالش بزرگی برای دولت اوباما تبدیل شد. راهبرد اصلی اوباما برای مقابله با داعش، تکیه بر نیروهای داخلی و بومی در عراق و سوریه بوده است.

ولی این برنامه در همان ابتدا با موانع زیادی روبرو شد و نیروهای آموزش دیده توسط آمریکا مورد حمله جبهه النصره در سوریه قرار گرفتند. در یک مورد حتی نیروهای آموزش دیده توسط آمریکا مهمات و تجهیزات خود را به تروریست‌های النصره تحویل دادند.

آستین تصریح کرد: من خواستار مجوز لازم برای احیای این برنامه با یک رویکرد متفاوت هستم.

آمریکا تعداد محدودی از نیروهای عملیات ویژه خود را در عراق و سوریه مستقر کرده است.

انتهای پیام/17


ویدیو مرتبط :
فیلمی از موشک‌های آمریکایی در دست مخالفان سوری...