سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش 8 درصدی جانباختگان سوانح رانندگی در نوروز 95 / افزایش 16 درصدی کشف مواد مخدر در کشور


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دور نخست سفرهای نوروزی به پایان رسیده و از روزهای گذشته موج بازگشت سفرها آغاز شده است.

وی ادامه داد: تقاضای ما از مردم این است که سفرهای خود را مدیریت کنند و بازگشت به شهرهای خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعداد تصادفات فوتی و آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سطح کشور در نوروز 95، روند کاهشی داشته است و تعداد تصادفات منجر به فوت به میزان 10 درصد و تعداد جانباختگان به میزان 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

اشتری با تقدیر از تلاش کارکنان نیروی انتظامی در طرح نوروزی امسال و شهروندان و رانندگان بیان کرد: امیدواریم این روند کاهش در تصادفات تا پایان سال ادامه داشته باشد و شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عوامل تاثیرگذار در وقوع سوانح رانندگی گفت: عامل انسان، راه، علائم و صنعت خودرویی مهمترین عوامل تاثیرگذار در وقوع سوانح رانندگی است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: به طور قطع اگر جاده‌های ما استاندارد باشد تصادفات کمتری خواهیم داشت اما عامل انسانی به عنوان موثرترین عامل در تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

اشتری در بخش دیگری و در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت استان گلستان در وقوع جرائم تاکید کرد: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد استان گلستان جزء استان‌های برتر کشور است و در بسیاری از جرائم شاهد کاهش قابل توجهی هستیم.

وی ادامه داد: هرچند در برخی از جرائم نیاز است پلیس گلستان فعالیت‌های خود را افزایش دهد و اقدامات پیشگیرانه موثرتری را اجرا کند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: استان گلستان جزء دو استان برتر از نظر رضایتمندی مردم از پلیس بوده که نشان از عملکرد خوب و قابل قبول کارکنان پلیس در این استان است.

اشتری اضافه کرد: مهمترین دغدغه من و همکارانم در نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت و آرامش مردم بوده و هر جایی که این آرامش برقرار باشد بهترین هدیه به ما محسوب می‌شود و آرامش و آسایش مردم از اولویت‌های پلیس است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اقدامات پلیس در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات شبانه‌روزی همکارانم کشفیات مواد مخدر در کشور 16 درصد افزایش داشته است.

اشتری در پایان ابراز کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده با کنترل بیشتر مرزها از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم هرچند که اکثر کاروان‌های حامل مواد مخدر شناسایی شده و در محل‌های مورد نظر متوقف شدند اما پلیس شبانه‌روزی در این عرصه در تلاش است.

انتهای پیام/83004/چ40/پ3003


ویدیو مرتبط :
کاهش 20 درصدی واردات و 14 درصدی صادرات