سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمام اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد/ از نحوه رفع نقص کارت آزمون تا گزینش سهمیه‌ها


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 برای ‌136 کدرشته‌‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار می‌شود و داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

کارت شرکت در آزمون از امروز دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه تا چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

داوطلبان باید براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند، بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است بنابراین داوطلبان باید از کارت خود حتما پرینت بگیرند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 66 کدرشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم نیز بوده‌اند، می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از پایگاه اطلاع‌رسانی فوق پرینت و به نشانی حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155 (اطلاعات استراتژیک)، 1156 (آماد)، 1157 (مدیریت بحران)، 1158 (پدافند غیرعامل 1)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و ‌‌1360 (مجموعه موسیقی‌)، منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار می‌شود، بنابراین داوطلبان‌ هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ نشانی و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه کنند.

آزمون کدرشته امتحانی 1152 (مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی) منحصراً در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌شود بنابراین حوزه امتحانی داوطلبان این کدرشته امتحانی با توجه به استان محل اقامت آنان (براساس تقاضانامه ثبت‌نامی تکمیلی از سوی داوطلبان) تعیین شده که لازم است این داوطلبان با توجه به نشانی درج شده بر روی کارت شرکت در آزمون خود به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون برای 7 کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی 1147، 1149‌،‌1150‌، 1151، 1153، 1158 و‌ 1159 که ثبت‌نام آنها از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران برگزار می‌شود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگان‌های ذیربط صادر می‌کنند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخ‌های پیش‌بینی شده برگزار می‌شود، برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان صادر نشده است.

* برگزاری بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی 

نظر به اینکه همزمان با برگزاری آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395، نخستین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی (کد 1101)، مجموعه علوم جغرافیایی (کد1102)، مجموعه علوم اقتصادی (کد 1105)، مجموعه الهیات و معارف اسلامی1 (کد1111)، مجموعه علوم تربیتی1 (کد1117)، مجموعه حقوق (کد 1126)، مجموعه علوم زمین (1201)، مجموعه شیمی (کد1203)، مجموعه فیزیک (کد1204)، مجموعه زیست‌شناسی (کدهای 1206، 1213 و 1214)، مجموعه آمار (کد1207)، مجموعه ریاضی (کد1208)، مجموعه مهندسی برق (کد1251)، مجموعه مهندسی شیمی (کد1257)، مجموعه مهندسی عمران (کد1264)، مجموعه مهندسی مکانیک (کد1267)، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی (کد1272)، مهندسی کامپیوتر (کد1277)، مجموعه مهندسی کشاورزی – زراعت و اصلاح نباتات (کد1303) و طراحی صنعتی (کد1362) برگزار می‌شود، بنابراین آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت کنند.

این داوطلبان باید همزمان با سایر داوطلبان کد رشته‌های مربوط از امروز 13 اردیبهشت‌ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

* نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون 

داوطلبان در زمینه مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده کردند باید برای رفع نقص اقدام کنند.

چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون داوطلبی با زبان‌ خارجی‌ وی‌ در ثبت‌نام‌ اینترنتی انجام شده، مغایرت‌ دارد یا در رابطه با معلولیت (نابینا، ناشنوا و معلول) اختلافی مشاهده می‌شود، ضروری است در یکی از روزهای سه شنبه 14 اردیبهشت‌ماه از ساعت8 تا 12 و 14 تا 18 یا چهارشنبه 15 اردیبهشت 95 (روزهای قبل از برگزاری آزمون) به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کاردانی و کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍« مندرج در این اطلاعیه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا 17 اردیبهشت‌ماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام کنند.

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی مندرج در جدول ذیل صفحه 7 دفترچه راهنمای‌ ثبت‌نام (دفترچه شماره یک) چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی هستند لازم است در نیمه دوم خردادماه (زمان تکمیل فرم انتخاب رشته)برای پرداخت مبلغ 92 هزار ریال بصورت الکترونیکی اقدام و سپس بند مربوط را علامتگذاری کنند.

* گزینش سهمیه‌ها

سهمیه رزمندگان

در کارت شرکت در آزمون هر داوطلب در مقابل سهمیه‌ ثبت‌نامی‌ آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی این سهمیه شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته کلمه رزمنده یا ایثارگر قید شده است. 

آن ‌دسته از داوطلبانی که در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395 با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک (1) آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است (در کارت شرکت در آزمون آنان درمقابل عنوان سهمیه «آزاد» درج شده است)، (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان – سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود تا 20 اردیبهشت‌ماه به ارگان مربوط مراجعه کنند تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات این دسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل پذیرش نیست.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا 17 اردیبهشت منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح سهمیه خود اقدام کنند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنان اعمال شود، در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش می‌شوند و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

سهمیه معدل

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت‌نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج شده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌های ذیل بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند.

بدیهی است در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی بعهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نیست. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل  اقدام شده است. 

فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا 16 آذرماه سال 94 (زمان شروع ثبت‌نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی شده‌اند یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند &#


ویدیو مرتبط :
مشاوره آزمون کارشناسی ارشد مشاور آزمون دکتری