سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بودجه بهزیستی پاسخگوی سه کلوچه در روز برای معلولان است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی همت محمودنژاد در ششمین گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع امور توانبخشی در برنامه ششم توسعه که عصر امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد ضمن اشاره به شرایط زندگی معلولان در جامعه اظهار داشت: متأسفانه این افراد شرایط خوبی را از لحاظ معیشتی ندارند و می‌طلبد دولت و مجلس توجه ویژه‌ای را به این قشر از جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به بودجه 1600 میلیارد تومانی سازمان بهزیستی کشور در سال جاری خاطرنشان کرد: با یک حساب ساده می‌توان به این نکته رسید که از 1600 میلیارد تومان بودجه بهزیستی تنها 800 تومان به معلولان تخصیص می‌یابد که از این رقم نیز 350 میلیارد تومان به مراکز و 450 میلیارد تومان به معلولان تخصیص می‌یابد.

محمودنژاد گفت: 450 میلیارد تومان تخصیص یافته از سوی سازمان بهزیستی تنها برای یک میلیون و 200 هزار معلول خواهد بود که با یک حساب ساده در می‌یابیم که معلولان تنها می‌توانند روزانه با پولی که سازمان بهزیستی به آ‌نها پرداخت می‌کند سه عدد کلوچه بخرند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه دولت و مجلس نگاه ویژه‌تری را به معلولان داشته باشند و شرایط لازم را برای زندگی آنها فراهم کنند.

وی با اشاره به برخی از معلولیت‌ها خاطرنشان کرد: ناشنوایی سخت‌ترین معلولیت در جهان است و این گروه شرایط سختی را در زندگی سپری می‌کنند به طوری که 400 ناشنوا طی نامه‌ای از سازمان بهزیستی درخواست مستمری داشته‌اند که از این تعداد تنها 8 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

محمودنژاد با اشاره مجدد به برنامه ششم توسعه و توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس به تدوین این برنامه خاطرنشان کرد: ما معلولان ضایعه نخاعی داریم که در جامعه با توجه به شرایط نامطلوب زندگی‌شان کپک زده‌اند و همه این موارد می‌طلبد که دولت و مجلس نگاه ویژه‌تری را به این قشر از جامعه داشته باشد.

وی در ادامه این مراسم با طرح چند پرسش ادامه داد: مشخص شود که در برنامه ششم چه تعداد از معلولان پشت نوبتی به چرخه حمایتی اضافه می‌شوند ضمن اینکه در برنامه ششم توسعه قرار است چه تعداد معلول شاغل شوند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام معلولان در این وزارتخانه گفت: ما انتظار داشتیم که نمایندگان مجلس نسبت به موضع وزیر به گونه‌ای عمل کنند که وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کنند اما شاهد بودیم که نمایندگان مجلس تنها به یک کارت زرد اکتفا کردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه به مقوله پیشگیری بیش از گذشته توجه شود و شرایط لازم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز معلولان اتخاذ شود.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر به وسایل توانبخشی معلولان از جمله ویلچر به عنوان وسایل لوکس و وارداتی نگاه می‌شود که همه این موارد جزو نگرانی‌های جامعه معلولان محسوب می‌شود.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در ادامه با اشاره به انتظارات جامعه معلولان از مجلس شورای اسلامی، گفت: ما انتظار داریم سیاست مجلس شورای اسلامی با نگاهی واقع‌بینانه‌تری به نیازهای معلولان بنگرد و در تدوین برنامه ششم توسعه که نقش مؤثری را ایفا می‌کند به نگرانی‌ها و دغدغه‌های معلولان توجه کند.

محمودنژاد در ادامه با اشاره مجدد به مستمری معلولان گفت: با این رقمی که از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود معلولان تنها می‌توانند ماهیانه یک کیلو و 540 گرم گوشت تهیه کنند و در واقع این سؤال مطرح می‌شود که معلولان چگونه باید زندگی خود را سپری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم فراکسیون حمایت از حقوق معلولان که مباحث این گروه از جامعه را پیگیری می‌کنند فعال‌تر شود و دغدغه‌ها و نگرانی‌های معلولان را تا حد ممکن پیگیری کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پخش مسابقات ورزشی معلولان بهزیستی قرچک از شبکه تهران