سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خطر مرگ کودکان با مصرف اشتباهی متادون!


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ساره خلیلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسمومیت‌های دارویی شایع‌ترین مسمومیت در کودکان است و اغلب به دلیل شکل ظاهری داروها و یا به علت اشتباه والدین در نگهداری داروها ایجاد می‌شود که پس از خوردن آن توسط کودک دچار مسمومیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسمومیت با متادون یکی از پرخطرترین مسمومیت‌هاست، تصریح کرد: بیشترین آمار در بین مراجعان به بخش مسمومیت، اطفال هستند.

مسئول واحد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  تصریح کرد که مسمومیت با این دارو بیشتر به دلیل نگهداری اشتباه والدین در خانه است، به‌عنوان مثال: ریختن شربت متادون در شیشه آب معدنی، زیرا که از لحاظ ظاهری شربت متادون شبیه آب است و کودک به اشتباه آن را مصرف می‌کند.

این دکتر داروساز با اشاره به اینکه چنانچه کودک به موقع به مراکز درمانی منتقل شود با خنثی کننده‌های موجود در بیمارستان‌ها مسمومیت قابل جبران است، خاطر نشان کرد: چنانچه کودک به موقع به مراکز درمانی منتقل نشود، حتی با نوشیدن تنها یک جرعه از شربت متادون با قطع دستگاه تنفس مواجه می‌شود و دچار تشنج شده و سرانجام باعث مرگ کودک می‌شود.

انتهای پیام/72027/ق20


ویدیو مرتبط :
اشتباهی که منجر به مرگ شد