سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مگر وزرای نفت و اقتصاد نگفتند که ما به عذاب الیم و مصیبت بزرگ در بحث پرداخت یارانه‌ها دچار شده‌ایم؟


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس (31 فروردین 95) گفت: اینکه ما امروز مشکل پولی و مشکل اشتغال جوانان در کشور را داریم اولویت است یا مسائلی که امروز به عنوان یک رویکرد متفاوت از واقعیت‌های اجرایی کشور مطرح می‌شود؟

وی ادامه داد: دولت بارها اعلام کرده که ما در خصوص موضوع پرداخت یارانه‌ها، پرداخت نقدی 42 هزار میلیارد تومان منابع برای  این بخش با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. آقای نوبخت مگر شما همین مسائل را در مجلس مطرح نکرده‌اید؟ مگر وزرای نفت و اقتصاد نگفتند که ما به عذاب الیم و مصیبت بزرگ در بحث پرداخت یارانه‌ها دچار شدیم و می‌گفتند این تصمیمی بود که در دولت قبل اتخاذ شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه  سال 95 اظهار داشت: وزیر اقتصاد دولت فعلی در همین مجلس در پشت تریبون اعلام کرد که ما 10 میلیون نفر را برای حذف یارانه‌شان شناسایی کردیم و این‌ها مباحثی بود که دقیقا در صحن علنی مجلس مطرح شده بود.

پورابراهیمی اظهار داشت: ما داریم به دولت کمک می‌کنیم. انتظار ما از دولت این است که به مجلس دست مریزاد بگوید دست مریزاد پیشکش مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که مجلس ظلم کرده است این چه ادبیاتی است که برخی‌ها استفاده می‌کنند. این برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: امروز اولویت کشور حل مشکلات تولید و اشتغال جوانان است ما چگونه باید این مسائل را در کشور مطرح کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 اظهار داشت: نمایندگان دولت در زمان بررسی موافقت کردند عینا اشاره کردند که این موضوعی است که در راستای تصمیمات دولت است و پس از اینکه موضوع در صحن مجلس مطرح شد مسئولان دولتی عنوان کردند که این تصمیم ظلم به مردم است.این ادبیات، ادبیات غیر کارشناسی است. مردم به خوبی متوجه این ادبیات غیرکارشناسی می‌شوند و این از نظر ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امروز صحبت ما این است مجلس هزینه کاهش پرداخت این موضوع را قبول کرده و با افتخار اعلام می‌کنیم امروز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی مجلس برای این کار سینه سپر کرده است و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مجلس می‌گوید که 30 درصد از این منابع برای تسهیلات مربوط به اشتغال هزینه شود. انتظار ما این است 30 درصد از منابع برای یارانه مربوط به تسهیلات بخش خود اشتغالی 35 درصد برای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، تولیدی بازرگانی در نظر گرفته شود و 15 درصد برای حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف انرژی و 20درصد نیز برای مشوق‌های صادراتی که امروز اصلی‌ترین اولویت ما اختصاص یابد.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
شب مصیبت عظما و عذاب الیم دولتمردان ایرانی!