سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاست‌های اشتباه فرانسه دامنه تروریسم را به این کشور کشاند


"انیس نقاش" رئیس مرکز پژوهشی "امان" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص عملیات تروریستی اخیر در پاریس گفت: فرانسه پیش از حملات تروریستی اخیر عملیات فراوانی در خاک سوریه انجام داده است از این رو گمان نمی‌کنم این عملیات ساخته و پرداخته دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور برای توسعه اقدامات دخالت جویانه در سوریه و کشورهای منطقه باشد بلکه عملیات اخیر واکنش واقعی به حوادث جاری در خاورمیانه است، صحنه خشونت از یک کشور به کشور دیگر منتقل می‌شود و گروه‌های تروریستی سعی دارند طی درگیری با کشورهای غربی و قدرت‌های بزرگ، برای خود نوعی مشروعیت ایجاد کنند.

تروریست ها سعی دارند با حمله به فرانسه به مشروعیت دست یابند

وی افزود: از آنجا که فرانسه سابقه استعار گری طولانی دارد گروه‌های تروریستی گمان می‌کنند با مبارزه علیه این کشور می‌توانند به مشروعیت دست یابند.

انیس نقاش با اشاره به اشتباه فرانسه در دامن زدن به خشونت در سوریه و نادیده گرفتن تبدیل شدن جهان به یک دهکده کوچک که خشونت در آن از کشوری به کشور دیگر سرایت می کند ، گفت: متأسفانه سیاست‌های فرانسه از ابتدا اشتباه بوده است این کشور گمان می‌کرد می‌تواند در سوریه به خشونت دامن زده و در این راه با ترکیه و عربستان همکاری کند، پاریس متوجه این مسئله نبود که دنیا تبدیل به یک دهکده کوچک شده و خشونت از یک کشور به کشورهای دیگر سرایت می‌کند.

سیاست های دوگانه فرانسه دامنه تروریسم را به این کشور کشاند

وی در خصوص سیاست های دوگانه پاریس گفت: فرانسه از یک سو از برخی گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و از سوی دیگر می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند، نباید فراموش کنیم که موشک‌های پیشرفته فرانسوی توسط دستگاه امنیتی این کشور در اختیار برخی گروه‌های تروریستی در سوریه قرار گرفتند. این اشتباهات باعث شد تا دامنه عملیات گروه‌های تروریستی به فرانسه کشیده شود.

این کارشناس مسائل سیاسی لبنانی در پایان تاکید کرد، به طور حتم در آینده نیز شاهد عملیات تروریستی در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی خواهیم بود اما فرانسه به دلیل سابقه استعماری و سیاست‌های دوگانه‌اش در خاورمیانه بیشتر در معرض حملات تروریستی خواهد بود.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
سیاست خارجی کشور سیاست نظامه نه سیاست دولت ها