سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تنوع دانشجویان خارجی دانشگاه تهران پس از برجام افزایش یافته است


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری روسای دانشگاه‌های برتر با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در دوران پسا برجام اظهار داشت: توسعه روابط علمی دانشگاه‌ها جزو برنامه های این وزارتخانه است و دانشگاه‌های برتر دنیا نیز به دنبال توسعه این روابط هستند.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه ایران بسیاری از مراکز معتبر جهان مشتاق ارتباط با دانشگاه‌های ایران هستند.

رئیس دانشگاه تهران  در ادامه با اشاره به تعاملات دانشگاهی و علمی دانشگاههای برتر و روسیه گفت: تفاهم نامه‌های امضا شده بین دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه درباره تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، انجام طرح‌های مشترک ایجاد اتحادیه میان دانشگاه‌های بزرگ ایران و دانشگاه‌های برتر روسیه است.

وی همچنین از پیش‌نویس اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه در آذرماه خبر داد و افزود: تعاملات 13 دانشگاه روسیه در دانشگاه فردوسی مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نیلی احمد آبادی در ادامه سخنان خود درباره فعالیتهای بین المللی این دانشگاه گفت: افزایش سهم دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه تهران از جمله برنامه‌های ما در دانشگاه تهران است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: 45 درصد از دانشجویان خارجی دانشگاه تهران برای سه کشور عراق، سوریه و افغانستان هستند که افزایش تنوع دانشجویان خارجی در ترم جاری از آثار برجام و نتایج ان در عرصه دانشگاهی و اموزش عالی است.

وی گفت: از اقای جهانگیری درخواست کردیم که دولت با تدابیری مسیر ارتباطی حضور دانشجویان کشورهای هم‌جوار برای ادامه تحصیل در این دانشگاه را هموار کند تا بتوانیم از این پتانسیل بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دانشجویان خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد