سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجهیز دیده‌بانان پدافند هوایی به سامانه‌های الکترواپتیک/ رادارها را متحرک‌سازی کرده‌ایم


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) طی سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف قرارگاه پدافند هوایی دفاع منسجم و یکپارچه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران است و آنچه که قرارگاه پدافند هوایی دنبال می‌کند، شناسایی به‌موقع تهدیدها و رویارویی به‌موقع با آن‌ها است؛ ما دفاع در عمق را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اینکه بیاییم دفاع را از مرزهای هوایی شروع کنیم در حقیقت هم غافلگیر شده‌ایم و دفاع خوبی هم نخواهیم داشت؛ پس  دفاع در عمق اولین موضوع قرارگاه پدافند هوایی است که با همه سامانه‌هایش آن را دنبال می‌کنیم و در دستور کار خود داریم. لازمه دفاع در عمق هم داشتن یک سری لوازم و تجهیزات است؛ مثل تجهیزات دوربرد راداری یا شنود الکترونیک که به‌موقع این تهدیدات را شناسایی می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: پدافند هوایی برای جلوگیری از غافلگیری از الگوهای شناسایی متفاوت استفاده می‌کند و در پدافند فقط رادار شناسایی انجام نمی‌دهد، بلکه سامانه‌های شنود الکترونیکی که تماماً بومی هستند و همچنین عناصر دیده‌بانی بصری که به سامانه‌های الکترواپتیک مجهز هستند، نیز سمت و سرعت و ارتفاع هواپیما را به شبکه یکپارچه پدافند ارسال می‌کند و اطلاعات در یک لحظه به‌روز می‌شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به توانمندی راداری ایران گفت: در گذشته سامانه‌های راداری ما فقط سامانه‌های راداری استقراری و در یک طیف فرکانس بود؛ اما امروز این دو مسئله را در پدافند هوایی منعطف و رادارهای‌مان را متحرک کردیم، با این کار هم چابکی در پدافند را افزایش دادیم و هم اینکه طیف فرکانس آن‌ها را متنوع کردیم؛ یعنی از طیف‌های فرکانس متعدد  استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: طیف‌های متعدد فرکانس، این توانمندی را به پدافند اضافه می‌کند که در برابر جنگ الکترونیک بسیار مقاوم شود؛ چون دشمن توانایی ایجاد اخلال در همه طیف‌ها الکترونیکی را ندارد و از سوی دیگر وقتی از طیف‌های متعدد استفاده می‌کنیم، قابلیت کشف اهداف دیگر با نوع و سازگاری‌های دیگر را هم داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: فن‌آوری تولید رادار از فن‌آوری‌های بسیار پیشرفته در دنیا است و امروز با تکیه بر دانش بومی و استفاده از نیروهای جوان، خلاق و ارزشی کشور می‌توانیم نیاز خود را در حوزه کشف و شناسایی در فرکانس‌ها و بردهای مختلف تأمین کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سامانه پدافند هوایی طبس